Dimarts, 29 d'abril de 2025
És notícia

Reclamen la reobertura de les estacions de tren d’Almacelles i Raimat

Avatar photo
El Parlament de Catalunya ha aprovat una proposta de resolució impulsada per Junts que insta al govern a fer el seguiment per recuperar el servei entre Lleida i Montsó, fent parada a Almacelles i a l’EMD Raimat
L’estació de tren de Raïmat, en desús des de fa uns quaranta anys

Ara fa gairebé un any que parlàvem amb l’alcalde de l’Entitat Municipal descentralitzada (EMD) de Raimat, on Ivan Fernàndez reclamava que la línia de tren de Montsó a Lleida fes parada a Raïmat, una estació que actualment es troba fora de servei comercial ja que cap tren hi realitza parada. 

Tenim una estació que està en desús a pràcticament 1 kilòmetre del nucli de la població. El Rodalies de tota la vida parava a Almacelles i Raimat, però per motius que desconeixem fa una quarantena d’anys es va deixar de fer. La línia de Rodalies arriba fins a Binèfar, i el tren continua passant per Almacelles i Raimat, però sense fer parada fins a Lleida Pirineus. No reivindiquem una posada de tren, sinó que el tren pari”, afirmava l’alcalde de Raïmat al febrer del 2024.

Ara, és Junts per Catalunya qui reclama la reobertura de les estacions de tren d’Almacelles i Raïmat i ho ha fet directament al Parlament de Catalunya, que ha aprovat una proposta impulsada pel grup juntaire on reclama que el Govern de la Generalitat digui a terme les gestions pertinents perquè Adif procedeixi a la reobertura de l’estació de tren d’Almacelles i es faci un estudi de la reobertura de l’estació de Raïmat.

estació tren Almacelles
L’estació de tren d’Almacelles, en desús

Aquesta proposta de resolució aprovada insta al govern català a fer el seguiment de l’acord assolit amb l’Estat per recuperar el servei ferroviari entre Lleida i Montsó, fent parada a Almacelles i a l’EMD Raïmat, especialment en aquelles hores que no cobreix la línia del bus exprés i aquelles que permetin enllaçar amb els horaris dels trens de mitja distància i amb els de l’Alta Velocitat.

Segons el portaveu de Junts a la comissió de Territori, Salvador Vergés, cal que l’Estat espanyol modernitzi la flota de trens de la línia Lleida-Montsó i que planifiqui i executi l’ample de via estàndard europeu en el tram Montsó-Lleida “per tal de donar sortida als combois intermodals de Montsó i Tamarit de Llitera i assegurar la connexió futura amb el Parc industrial de suport aeroportuari d’Almacelles i l’aeroport Alguaire-Lleida, així com amb el polígon econòmic i logístic de Quatre Pilans – Torreblanca”. 

Junts insta el Govern a finalitzar la variant de la carretera LP-7041 a Seròs

D’altra banda, el Parlament de Catalunya també va aprovar una altra proposta de Junts per l’execució del projecte de variant LP-7041 a Seròs al llarg del proper any i a dotar-lo dels recursos necessaris. Com va assegurar el diputat Ignasi Prat, “es tracta d’una reclamció històrica i des de Junts reivindiquem la seva necessària execució” perquè el municipi suporta molt trànsit, majoritàriament camions de gran tonatge, per la seva proximitat a indústries càrnies i fructícoles.

D’altra banda, l’Executiu també haurà de vetllar perquè el Govern de l’Estat impulsi el projecte de carretera C-45 i millorar l’accés amb l’A-2. “Això facilitaria la connexió amb el municipi i impulsaria el desenvolupament del polígon industrial de Seròs”, ha assenyalat Prat.
Finalment, Prat ha advertit que les propostes de les comissions de territori no poden estar condicionades a la disponibilitat pressupostària. “No poden excusar-se fent veure que la culpa és de l’oposició. La gent de Seròs ho sap perfectament”, ha reblat.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Part

Una dona ha de donar a llum el seu bebè mort sense anestèsia ‘per manca d’infermeres’

Notícia següent
oliver klein cambrils

Oliver Klein torna a l’alcaldia de Cambrils: “ens hi deixarem la pell”

Notícies relacionades