Més de 2.300 denúncies per incomplir mesures sanitàries a Lleida des del març

Un control de la Guàrdia Urbana de Lleida al passeig de Ronda de Lleida per controlar la mobilitat durant l'estat d'alarma. ACN

La Guàrdia Urbana de Lleida ha posat un total de 2.337 denúncies i ha controlat 21.593 vehicles, des de l’inici de la primera declaració de l’estat d’alarma per la covid-19, al març, i fins aquesta darrera nit. La gran majoria de les actes aixecades corresponen al període inicial de l’estat d’alarma (del 14 de març al 20 de juny), quan es van aixecar 2.053 actes, la majoria per incidents amb persones.

La tipologia de les denúncies és variada i inclou incomplir l’obligació d’ús de la mascareta (144 actes des de primers de juliol fins ara), infraccions de les restriccions als locals, a la instal·lació de vetlladors, per no respectar la distància interpersonal, celebrar reunions o festes o reunir-se més persones de les permeses, entre altres.

Durant l’inici de l’estiu, quan es va produir el confinament de la comarca del Segrià i de la ciutat de Lleida (fins al 29 de juliol) el cos va fer un total de 93 denúncies, mentre del 30 de juliol al 15 d’octubre els agents de la Urbana van posar 94 denúncies. Des de l’entrada en vigor de les restriccions actuals, diumenge passat, el cos han aixecat 19 actes de denúncia.

Des que es va dictar l’ordre de tancament de la restauració, el 16 d’octubre i fins aquest diumenge, el nombre de denúncies ha estat de 78. Per últim, des d’aquest diumenge, amb l’entrada en vigor de les mesures vigents actualment (resolució SLT/2620/2020 de 25 d’octubre del Govern de la Generalitat) i el nou estat d’alarma, fins aquesta passada nit s’han registrat un total de 19 actes (11 per no dur mascareta, cinc per incompliment de la restricció de la mobilitat nocturna, dues a establiments i una per no respectar la distància interpersonal).

Un cop aixecada l’acta on es registra la denúncia, aquesta es trasllada per la seva tramitació, tasca que no correspon a la Guàrdia Urbana. Inicialment aquestes denúncies eren enviades a la Generalitat per a la seva tramitació i cobrament, però posteriorment la Paeria ha assumit la gestió de la tramitació de les sancions lleus, a través de la regidoria de Seguretat Ciutadana, mentre que la tramitació de les greus i molt greus segueix fent-la la Generalitat. Com en tots els expedients sancionadors, els ciutadans disposen del dret d’oposició mitjançant la presentació d’al·legacions.