El Consell de govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha donat llum verda aquest dijous a l’acord per mitigar els efectes acadèmics i econòmics de la covid-19-19 en la permanència de l’estudiantat a la UdL. Pel que fa a pal·liar l’impacte econòmic en la matricula de l’alumnat provocada per la manca de rendiment acadèmic, la UdL preveurà una partida d’ajuts específica que es conjuminarà amb els ajuts a l’estudi per a situacions socioeconòmiques greus. Les condicions per què hi puguin accedir els estudiants es concretaran en una convocatòria. D’altra banda, s’han aprovat els comptes anuals de l’exercici 2019, que inclouen tant els de la UdL com els de la Fundació UdL, i que ara s’hauran de sotmetre a la consideració del Consell Social.
Durant el Consell de govern de la universitat lleidatana també s’ha informat que, quant a la Normativa de Permanència en els estudis de Grau i Màster, no es tindran en compte les convocatòries exhaurides en les assignatures amb docència dins del termini comprès per la declaració de l’estat d’alarma (assignatures anuals i del segon semestre del curs 2019-2020). A més, a l’estudiantat que els cursos 2019-2020 i 2020-2021 se li exhauria els anys de permanència se li prorrogarà el termini en un any extraordinari.
Aprovació dels Comptes anuals del 2019
El Consell de govern, celebrat de forma telemàtica, també ha aprovat els comptes anuals de l’exercici 2019, que inclouen tant els de la UdL com els de la Fundació UdL, i que ara s’hauran de sotmetre a la consideració del Consell Social.
El pressupost de l’exercici del 2019 de la Universitat de Lleida s’ha liquidat amb uns ingressos de 91,4 milions d’euros, respecte als 89,6 milions del 2108, i unes obligacions contretes per un import de 94,5 milions d’euros (pels 87,9 milions del 2018), segons ha informat el gerent de la UdL, Ramon Saladrigues. El romanent de tresoreria per a despeses generals és d’11.324,83 euros.