Diumenge, 16 de febrer de 2025
És notícia

Larrosa celebra la victòria a Lleida: “Us devia aquesta nit”

El PSC guanya les eleccions i deixa una ERC tocada, que queda en tercer lloc

O republicans o socialistes. Ho han repetit durant tota la campanya i al final hi ha hagut sorpresa: PSC primer, PP segon i ERC tercer. Els socialistes han estat els clars guanyadors de la nit amb 9 regidors, mentre que el PP ha estat el partit que ha donat la sorpresa i ERC qui n’ha sortit més malparat.

L’eufòria a la seu socialista ha començat des que s’ha fet públic el sondeig de les 20.00 i ha acabat esclatant amb l’escrutini acabat. El candidat socialista, Fèlix Larrosa, ha assegurat que notava que la ciutat “demanava un canvi” i que ara caldrà escoltar i parlar amb tothom, menys amb Vox. Tot i la victòria, el PSC necessita pactar o bé governar en minoria i jugar a la geometria variable. Larrosa, però, ha dit que l’objectiu és fer un govern “fort” per “entomar els reptes que tenim”. Així mateix, adreçant-se als seus votants entre crits d’alcalde, ha promès estar a la disposició dels ciutadans i ha demanat que si “alguna vegada no compleixo, m’ho digueu”.

L’eufòria del carrer Blondel contrasta amb la tristesa del carrer Lluís Companys. Esquerra es mostrava optimista però la realitat ha estat una galleda d’aigua freda. Tercera força després de quatre anys governant. El candidat de la formació groga ha admès que el resultat no ha estat l’esperat i que “caldrà fer autocrítica”. Una autocrítica i una anàlisi dels resultats que, assegura, la faran els propers dies. Pueyo ha advertit que el que s’ha produït a Lleida és un “gir a la dreta històric” i veu amb preocupació l’entrada de l’extrema dreta de Vox. No s’ho esperaven i la decepció es palpava a la seu, però aquells que són militants històrics s’encoratjaven entre ells: “tornarem a guanyar”.

I entre aquests dos partits, també hi ha Junts, que manté els cinc regidors. El mapa electoral a la capital del Segrià queda dibuixat també amb un regidor del Comú i dos de Vox. Desapareix així Cs i la CUP no aconsegueix entrar.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El PSC reté la majoria absoluta a Granollers

Notícia següent

El PSC s’imposa a Vilafranca i pren la victòria a Junts

Notícies relacionades