La Paeria presenta les experiències de participació ciutadana en l’estudi de la biodiversitat

S’hi van exposar activitats d’educació ambiental con són el cens de niu de cigonyes de Lleida i la instal·lació de caixes nius per a ocells en centres educatius

La regidoria de Transició Ecològica va organitzar ahir a la tarda una xerrada online inclosa en el projecte +Biodiversitat, centrada en donar a conèixer experiències de participació ciutadana en l’estudi de la biodiversitat. S’hi van poder conèixer diferents activitats de sensibilització i seguiment de la presència de fauna, així com fer un retorn dels resultats assolits als voluntaris i membres que participen a aquests projectes.

Entre propostes més destacades que s’han dut a terme en aquest àmbit i que es van explicar durant la jornada hi destaca el cens de nius de cigonyes de Lleida. Hi participen 34 persones, que tenen assignat el seguiment de nius del municipi, tasca que ha permès detectar i censar 243 nius diferents, la majoria en arbres de zones humides, 75 més que els detectats en el cens anterior. Alguns dels voluntaris van explicar la seva experiència.

També es van presentar les propostes d’instal·lació de caixes niu per a ocells que han fet 4 centres educatius, i que després han penjat en parcs i jardins de la ciutat. Els mateixos alumnes i docents han fet el seguiment dels ocells que les han ocupat.

La jornada va comptar també amb la participació de Xavier Riera, membre de l’àrea de Divulgació i Formació de l’Institut Català d’Ornitologia (ICO), el qual va presentar els diferents projectes de participació ciutadana que gestionen, amb una amplia experiència, com són el projecte Orenetes i el projecte Nius, entre altres. Han permès obtenir una millora del coneixement de les poblacions d’ocells de Catalunya i han aportat dades per l’Atles dels Ocells Nidificants d’Europa.

El projecte + Biodiversitat persegueix l’objectiu de millorar el coneixement de la biodiversitat de Lleida i impartir educació ambiental per sensibilitzar sobre la necessitat de conèixer-la i conservar-la.