La Paeria de Lleida preveu la urbanització de l’entorn del Pla de l’Estació amb la creació d’un nou “districte urbà” que inclou la construcció de 400 habitatges, espais comercials i d’oci i zones verdes. Les construccions s’edificaran en un espai de 115.000 metres quadrats a les diferents bandes de les vies del tren, mentre que les zones verdes cobriran les vies ferroviàries.
El paer en cap, Fèlix Larrosa, va anunciar-ho ahir després de la constitució de la comissió mixta entre l’Ajuntament i Adif que ha de tirar endavant el desenvolupament urbanístic del projecte. La previsió és poder licitar el projecte d’aquí a un any. Larrosa va defensar que el nou pla connectarà els barris del Centre Històric i Balàfia.
L’Ajuntament de Lleida i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) van constituir ahir la comissió mixta de seguiment del Pla de l’Estació, per avançar en una proposta consensuada i viable que permeti la urbanització d’aquest nou districte urbà, d’11,5 hectàrees.
A la reunió van assistir-hi l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, la primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, i la portaveu del grup municipal de Junts, Violant Cervera, a més de diversos tècnics. En representació d’Adif, van assistir Jesús Campo, director general de Negoci i Operacions Comercials; Montserrat Rallo, directora general de Planificació, Estratègia i Projectes; i Alfredo Cabello, director de Patrimoni i Urbanisme.
Les dues parts han plantejat els seus punts de partida per fer viable el projecte. La nova ordenació, que es debatrà en les pròximes reunions de la comissió, establirà el repartiment dels usos residencials, comercials, d’oci, hotelers i d’oficines al costat de l’estació i la seva integració amb la infraestructura ferroviària.
En el marc de la reunió, la Paeria ha plantejat una proposta, pactada entre el govern del PSC i el grup de Junts, de connexió entre Pardinyes i el centre amb una gran zona verda de 18.000 metres quadrats sobre les vies, amb diferents passos connectats i una coberta transitable per sobre de l’estació d’autobusos.
El projecte inclou, a més, un total de 115.270,08 metres quadrats als voltants de les vies que es destinaran a la construcció d’habitatges i d’espai comercial i d’oci. El nombre màxim d’habitatges previst és de 449, dels quals un 40% correspondran a habitatges de protecció pública. A banda, l’alcalde també va anunciar que ha plantejat a la Generalitat ubicar el futur edifici únic del Govern dins d’aquest nou districte, en un espai de 22.000 metres quadrats alternatiu al pati de l’antic edifici de Magisteri on estava projectat. El Govern diu que ho estudiarà.
Larrosa va dir que amb aquest projecte la ciutat guanya “una nova centralitat urbana, un nou espai d’atracció comercial i d’oci” i posa fi a la separació entre el centre i el barri de Pardinyes. “Serem una ciutat més orgullosa perquè fins ara tot allò és un mar robat”, va afegir.
El nou projecte substitueix el pla de l’anterior govern que preveia la construcció d’un centre comercial sobre les vies del tren. L’alcalde va explicar que Adif va determinar que la proposta era inviable econòmicament ja que només la llosa que s’havia de construir per suportar el pes del complex comercial ascendia a 221 milions d’euros.