La Paeria atansa l’administració a la ciutadania amb diverses accions i eines tecnològiques i de participació

Els membres de l’Eix 1 del Pacte Social s’han reunit aquest dilluns per fer seguiment de les actuacions que estan en marxa i avaluar els temes vinculats a la gestió dels serveis públics, les tecnologies de la informació i la comunicació, i la participació ciutadana

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

El Pacte Social per Lleida ha reunit avui els membres que integren l’Eix 1 per fer seguiment i avaluar els temes que estan vinculats a la Governança i l’excel·lència operativa. La tinent d’alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet, acompanyada de la regidora de Participació, Marta Gispert, ha explicat que aquest eix està centrat en la gestió dels serveis públics, la participació ciutadana i les tecnologies de la informació i la comunicació, i que hi ha diverses actuacions que ja s’han concretat per avançar en aquesta direcció, sobretot pel que fa a les eines de participació. La voluntat és atansar l’administració a la ciutadania amb eines i processos que facilitin el diàleg, la gestió de tràmits i la transparència. Han pres part en la reunió d’aquest dilluns Cristina Rodríguez, del sindicat Comissions Obreres, i José Luís Aguilà i Ramon Moreno, d’UGT.

L’àmbit de la participació ciutadana és la que ha registrat més avenços, amb una feina que vol arribar més enllà perquè els processos acabin aportant decisions fonamentades i aconseguir implicació i corresponsabilitat. En el reglament de Participació s’han sistematitzat els processos participatius; es promouen òrgans de participació com els Consells de Zona, les comissions temàtiques o les Audiències Públiques; es dinamitzen grups de treball i accions en el si dels Consells de Zona i col·laborar amb l’Escola de Participació, que gestiona la Federació d’Associacions de Veïns (FAVLL) per millorar els processos.

En la gestió dels serveis públics, s’ha celebrat la primera edició de la Fira de contractació pública, amb la col·laboració de Fira de Lleida; s’ha vetllat per millorar les comissions de seguiment de les grans concessions públiques; s’està col·laborant per compartir recursos i promoure serveis amb altres administracions públiques i s’està treballant per dur a terme la relació dels llocs de treball (RLT).

Les millores tecnològiques impulsades han afavorit els canals d’informació i de comunicació. S’han proposat sessions formatives per als treballadors/es i per a la ciutadania, en el marc de la Mobile Week Lleida, i també es comparteixen aplicacions amb Localred i el Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) que permet estalviar en llicències i desenvolupament de productes. Entre altres, també s’ha posat en marxa un Punt de Suport digital a Balàfia per ajudar la ciutadania a fer determinats tràmits amb l’administració local i s’ha apostat pel grup de treball del 5G, amb la Diputació de Lleida, la Cambra de Comerç i la fundació Mobile, amb sessions de treball i la creació del laboratori 5G.