Catalunya en Comú-Podem porta al Parlament els greuges del servei ferroviari

Imatge d'arxiu d'un tren de aturat

El diputat del Grup Parlamentari de Catalunya en Comú-Podem, David Cid, ha afirmat que “Les terres de Lleida, Alt Pirineu i l’Aran són una constatació del fet que els territoris amb dèficit d’infraestructures han estat històricament -i segueixen estant- oblidades”.
En són exemples la línia entre Lleida i Tarragona, amb trams enfonsats a les Garrigues arran de la tempesta del passat octubre, o la línia de tren entre Balaguer i la Pobla de Segur, afectada per un despreniment el passat 23 de gener a causa del temporal Gloria, que actualment es troba també inoperativa i, segons fonts de FGC, trigarà dos mesos més en recuperar el servei.
A això se li suma la voluntat expressada des de Renfe de tancar les estacions de trens de Bell-lloc, Cervera i Tàrrega, que a dia d’avui encara estan obertes al públic però castigades per retards sistemàtics i disminució de freqüències de viatge. I si això fos poc, “Renfe acaba de presentar l’AVLO, el nou ‘AVE barat’, que cobrirà la línia Madrid-Saragossa-Barcelona sense parada a Lleida i, en front d’aquest nou greuge, la reacció des del Govern de Catalunya ha estat poc més que tímida”, ha afirmat Jaume Moya, portaveu a la demarcació.
“Tot això ens situa en un escenari de desequilibri territorial en el qual, a la demarcació de Lleida, el sistema de Rodalies no està en funcionament, tot i que a l’àrea d’influència de la capital del Segrià hi ha una xarxa ferroviària convencional molt àmplia i que, en la majoria dels casos, està infrautilitzada i no cobreix les necessitats de mobilitat de la població”, ha explicat Cid.
Per tot això, el grup de Catalunya en Comú-Podem ha preguntat al Govern de la Generalitat si és conscient dels greuges contra la vertebració de la demarcació i el perjudici contra la mobilitat de la ciutadania que suposa aquest cúmul de situacions i quina opinió li mereix.
També si té alguna previsió per facilitar les necessitats de mobilitat per ferrocarril de les persones en l’àrea d’influència de Lleida i si té previst activar eines de constrenyiment respecte les empreses responsables d’aquest cúmul de despropòsits per a normalitzar i potenciar la vertebració ferroviària de les terres de Lleida, Alt Pirineu i l’Aran, i la seva connexió amb els territoris circumdants.