El transport a demanda de l’Horta ja es pot sol·licitar per internet

Els veïns i veïnes de les partides poden registrar-se en aquest servei i fer la petició de taxi via web i amb l'app de Moventis, amb només dues hores d'antelació

La comissió territorial de l’Horta ha informat avui de la posada en marxa d’una millora en el servei de transport a demanda de l’Horta de Lleida, que es presta amb taxis. Des d’aquesta setmana els seus usuaris i usuàries ja poden sol·licitar els serveis a través de l’app de l’empresa concessionària del transport públic, Moventis, o en aquesta web, tot i que prèviament cal registrar-se en el servei per telèfon, trucant al 900 106 848. Aquest mateix número també seguirà atenent els veïns i veïnes de l’Horta.

Un cop fet el registre, que requerirà aportar dades personals com són el nom i cognoms, DNI i adreça de correu electrònic, que haurà de ser verificada. Un cop creat el perfil d’usuari, accedint a l’aplicació es pot sol·licitar el servei indicant: la ruta desitjada; la parada d’origen i de destí; la data i l’hora de recollida; i el nombre de persones viatgeres.

El fet de fer la sol·licitud a través de l’app o de la web facilitarà la tasca dels usuaris, ja que s’admetran reserves fins dues hores abans de realitzar el servei. Si es fa per telèfon, cal fer-ho abans de les 13 h del dia anterior. L’aplicació també permet duplicar serveis sol·licitats anteriorment o crear-ne de periòdics, així com visualitzar l’històric de viatges pendents, realitzats i cancel·lats.

Un cop creada la sol·licitud es poden modificar les dades (ruta, parades, data i horari…) o bé cancel·lar-la si no es vol fer el viatge, també amb una antelació mínima de dues hores.

Pel que fa a les parades, l’horari i les línies es mantenen les mateixes que fins ara (vegeu el díptic adjunt).

La sessió d’aquest dimarts s’ha celebrat per primera vegada en format híbrid a petició d’algunes persones membres de la comissió.