Un Lancia Delta Integrale EVO 1, la nova peça del Museu de l’Automoció

El 1991 arribava al mercat automobilístic aquest model, que ara es pot visitar al Roda Roda

El Museu de l'Automoció exposa com a nova peça del trimestre un Lancia Delta Integrale EVO 1. AJUNTAMENT DE LLEIDA

El Museu de l’Automoció Roda Roda exposa com a nova peça del trimestre un Lancia Delta Integrale EVO 1. El vehicle ha estat cedit pel seu propietari, Alferdo Juset, i es pot visitar juntament amb la col·lecció extensa de cotxes, motocicletes, motors i reproduccions a escola que hi ha a l’equipament municipal.

El Lancia Delta Integrale 16v amb 200 CV, es presentava el 1989 al Saló de Ginebra. Era una versió que es va homologar en el Grup N i fou el cotxe a batre fora de l’asfalt. De fet, era un cotxe de ral·li amb matrícula, un cotxe dur, salvatge i car, però que proporcionava unes sensacions úniques.

El 1991 arribava el Lancia Delta Integrale Evoluzione, que és el vehicle que es pot veure al Museu. La mecànica aconseguia els 210 CV i s’augmentaven els passos de roda en 50 i 60 mm en cada eix. Amb una estètica que va impressionar, s’equipava a l’interior amb elements de luxe com l’aire condicionat, la direcció assistida i els alçavidres elèctrics.

El 1992 el Lancia Delta aconseguia el seu sisè i últim campionat mundial i el 1993 sortia al mercat l’últim Lancia Delta HF Integrale, l’Evoluzione II. La potència augmentava fins als 215 CV i incloïa un catalitzador de tres vies. L’objectiu era millorar una mica els baixos i, encara que el seu pes augmentava en 40kg, el seu comportament era més noble en un major rang de revolucions, ja que no era l’esportiu salvatge de feia uns anys, era molt més eficaç i de grans prestacions.

L’horari del Roda Roda, ubicat al c/ de Santa Cecília 22 -davant els Camps Elisis-, és de dimarts a dissabte, d’11 a 14 h i de 17 a 20 h.