Els nous senyals estan tapats fins que no es faci efectiva la mesura, prevista a partir de demà 30 d’octubre. Llavors s’iniciarà un període d’adaptació d’un mes durant el qual es durà a terme una campanya informativa per transmetre quins han de ser els nous hàbits a l’hora de circular. No es sancionarà doncs fins al 30 de novembre.
El primer tinent d’alcalde ha destacat que la ciutat ha decidit fer “un pas endavant de manera ferma”, aprofitant la situació generada per la covid-19 que ha comportat un canvi en la mobilitat, que “va en la línia d’altres ciutats europees”. Dins de l’acord de govern, ha recordat, hi havia una aposta clara perquè el vehicle privat deixi de ser “el rei” de les vies secundàries i per apostar pel transport públic i els vehicles alternatius.
La reducció de la velocitat afecta uns 1.100 carrers de la ciutat que suposen el 87% del total. Només 26, bàsicament vies principals, tindran una limitació superior. Lleida se suma així al llistat de ciutats que ja han fet el canvi en el model de mobilitat, com és el cas de Tarragona, Palma o Bilbao o, a nivell europeu, Estocolm, Berlín o Londres.