Aitona fa front comú amb els ajuntaments afectats per la caducitat de l’actual concessió de l’autopista AP-2

Els 16 consistoris lleidatans ubicats en el traçat d’aquesta autopista alerten que la fi de l’actual concessió representarà que a partir del pròxim mes d’agost es deixin d’ingressar a les arques municipals uns 1,3 milions d’euros anuals en concepte de BICES

A proposta de l’Ajuntament d’Aitona avui dilluns 26 d’abril els 16 ajuntaments de les Terres de Lleida ubicats en el traçat de l’autopista AP-2 s’han reunit per via telemàtica per avaluar conjuntament els efectes que tindrà en aquestes poblacions la caducitat de l’actual concessió de l’AP-2 -en mans actualment d’Abertis i que finalitza aquest pròxim mes d’agost- i estudiar les possibles mesures a emprendre per a pal·liar i rescabalar les importants pèrdues econòmiques que aquesta situació generarà en les arques públiques de diferents consistoris.

En aquest sentit, la fi de l’actual concessió per a la gestió de l’autopista AP-2 implicarà entre d’altres que els 16 municipis lleidatans ubicats en el traçat d’aquesta via deixin de percebre els prop d’1,3 milions d’euros anuals que la concessionària Abertis pagava en concepte de l’IBI-BICES (Béns Immobles de Característiques Especials). 

Rosa Pujol, alcaldessa d’Aitona i secretària general de l’Associació Estatal de Municipis Afectats per Autopistes i Túnels de Peatge, avança que “es tracta d’una situació molt greu, ja que aquests 16 municipis perdrem a partir de l’1 de setembre un ingrés molt important per a les nostres arques municipals. En alguns casos, aquest daltabaix econòmic suposarà disminuir els ingressos municipals en un 20% anualment”.

Per tot plegat, la batlle aitonenca explica que davant d’aquesta situació “hem acordat actuar units tots els afectats, constituint una associació catalana a la qual es convidarà a integrar-se a la resta dels municipis del país; no només els afectats per la caducitat de l’AP-2, sinó també per la caducitat de l’AP-7, del tram des de Barcelona a la Jonquera, i altres autopistes de peatge propietat de la Generalitat al voltant de Barcelona. Som més de 100 ajuntaments afectats”.