L’Ajuntament de Lleida renovarà el mobiliari urbà de l’Eix Comercial amb la substitució de totes les papereres existents per un nou model personalitzat amb el logotip de la Paeria, amb l’objectiu de millorar la imatge i la funcionalitat de l’espai públic.
La Brigada Municipal d’Obres ha iniciat aquest dijous la renovació de les 61 papereres situades als diferents carrers de l’Eix Comercial, una actuació que es completarà al llarg de les pròximes setmanes. Concretament, les papereres es troben als carrers de Sant Joan, del Carme, de Cardenal Remolins, de Magdalena, de Pi i Margall, Major, de Sant Antoni i de l’Alcalde Costa, així com a les places de Sant Joan, de la Sal i de la Paeria. A més, està previst reforçar el servei amb la instal·lació de noves unitats en punts concrets amb més afluència.
La primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, i la regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, han presentat avui aquesta actuació de renovació del mobiliari urbà als representants dels comerciants de l’Eix, destacant la importància d’aquestes millores per a l’activitat comercial i la qualitat urbana.
Les noves papereres tenen una capacitat de 80 litres i estan fabricades amb xapa de ferro amb tractament protector anticorrosiu i antiòxid, en color gris fosc. Mesuren 95 centímetres d’alçada i 40 centímetres de diàmetre, i disposen de porta superior tipus barret i placa apagacigarretes. El sistema de buidatge es fa mitjançant una porta frontal amb tancament amb clau i una cubeta interior per col·locar la bossa.
En total, la Paeria ha adquirit 121 unitats d’aquestes papereres, del model Boa de l’empresa Benito Urban, a través d’un contracte de subministrament adjudicat per 51.170,30 euros (IVA inclòs). Algunes d’aquestes unitats ja s’han instal·lat també a la rambla de Ferran.