Lleida impulsa una renovació integral del parc Joan Oró amb millores en el reg, els camins i el mobiliari

La Paeria intensifica les tasques de manteniment perquè el parc recuperi el seu bon estat després dels problemes de reg provocats pel musclo zebra

14 de juliol de 2026 a les 18:51h

L'Ajuntament de Lleida ha iniciat una actuació intensiva per millorar l'estat de conservació del parc de Joan Oró, dins del pla de millora de l'espai públic que impulsen les regidories d'Agenda Urbana i de Sostenibilitat.

L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat de les tinentes d'alcalde Begoña Iglesias i Cristina Morón, ha visitat aquest dimarts l'inici dels treballs, que inclouen un reforç de les tasques de neteja i jardineria, així com la reparació del sistema de reg.

Un moment de la visita d'aquest matí
Un moment de la visita d'aquest matí -

El musclo zebra havia deixat el reg fora de servei

Una de les actuacions prioritàries és la recuperació del sistema de reg, que havia quedat aturat per la presència de musclo zebra, una espècie invasora que havia obturat els filtres de la instal·lació.

Segons ha explicat l'Ajuntament, està previst que el reg torni a funcionar aquest mateix dimecres, fet que permetrà millorar l'estat de la vegetació del parc, especialment de la pradera, que ha perdut cobertura verda a causa de les altes temperatures i la manca de reg durant les darreres setmanes.

Tasques de neteja al Parc Joan Oró
Tasques de neteja al Parc Joan Oró -

Nous camins i renovació del mobiliari

La intervenció també inclourà la renovació dels camins pavimentats, molts dels quals presenten un estat molt deteriorat per l'acció de les arrels dels arbres.

Per solucionar aquest problema, la Paeria substituirà l'actual paviment asfàltic per un material més tou, com sauló o graves petites, amb l'objectiu de millorar la comoditat dels usuaris i reduir els desperfectes futurs.

A més, també es renovarà el mobiliari urbà del parc amb la substitució de papereres malmeses i la renovació dels bancs.

Obres previstes fins a l'octubre

L'Ajuntament preveu que totes aquestes actuacions estiguin finalitzades durant el mes d'octubre, amb l'objectiu de recuperar un dels principals espais verds de la ciutat i oferir unes instal·lacions en millors condicions per al conjunt de la ciutadania.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit