Lleida dona el tret de sortida a Nadal amb 19 km de llums, un miler de motius i més de 200 activitats

La Paeria incrementa un 5% la inversió, reforça la seguretat i la mobilitat i estrena novetats com arbres naturals replantables, fonts il·luminades, bus turístic i 20 passis de videomapping

24 de novembre de 2025 a les 14:52h
Actualitzat: 24 de novembre de 2025 a les 14:52h

La Paeria de Lleida reforça aquest any la seva aposta per un Nadal més lluminós i descentralitzat, amb un augment de la il·luminació i una major presència als barris. Segons la tinenta d’alcalde Begoña Iglesias, Lleida arriba als 19 quilòmetres de llums i instal·la més de 964 elements decoratius, incloent-hi 37 figures en 3D, que s’estenen fins a 15 barris. Entre les novetats més destacades hi ha dos arbres naturals situats a la Mariola i al Camp d'Esports —que es replantaran després de les festes—, i un arbre gegant de 14 metres a la plaça Ricard Viñes, el més alt de la ciutat.

També s’il·luminen per primer cop les fonts de plaça Catalunya, plaça la Pau i plaça França, que s’activaran el mateix dia de l’encesa. Es manté l’estrella a la SUDA, a la Seu Vella, recuperada fa dos anys, i tota la il·luminació utilitza tecnologia LED de baix consum. Iglesias ha insistit que els comerciants no assumiran cap cost, ja que la Paeria finança íntegrament l’enllumenat.

 

Videomapping amb 20 passis i novetats

La videoprojecció a la façana de la Paeria, un dels elements estrella del Nadal lleidatà, torna reforçada. S’hi faran 20 passis en quatre dies: 28 de novembre, 6, 13 i 20 de desembre. Les sessions començaran a les 18 h, amb un passi cada 30 minuts.

El 13 de desembre hi haurà un canvi excepcional: no es farà la sessió de les 19.30 h perquè coincideix amb el pregó del cicle de Nadal, però s’hi afegirà una sessió extraordinària a les 20.30 h.

La projecció mantindrà personatges clàssics com el tió, els Reis d’Orient i l’estel de Nadal, i incorporarà un nou personatge molt conegut pels lleidatans, que es revelarà el dia de l’encesa.

Presentació de la campanya de Nadal 2025 de Lleida 5

 

S’intensifica la seguretat i la mobilitat

La tinenta d’alcalde Cristina Morón ha explicat que el dispositiu especial de Nadal funcionarà del 28 de novembre al 7 de gener, amb l’objectiu d’assegurar la mobilitat i reforçar la presència policial en zones comercials. La Paeria desplegarà 4 agents addicionals al matí i 10 a la tarda, en coordinació amb Mossos d’Esquadra, i controlarà l’estacionament indegut i la càrrega i descàrrega. Les càmeres municipals permetran detectar punts de congestió.

Pel que fa al transport públic, la Línia 7 es reforçarà els dissabtes, i es farà seguiment de les línies L6 i L20 per adaptar horaris si cal. En total, la ciutat disposarà de 8.600 places d’aparcament, amb una rotació potencial de fins a 41.000 moviments diaris durant la campanya.

Presentació de la campanya de Nadal 2025 de Lleida 1

 

Més de 200 activitats culturals i comercials

La regidora Pilar Bosch ha presentat una programació que supera les 200 propostes, entre les quals destaquen el Messies participatiu a l’Auditori, la Festa de Cap d’Any a l’avinguda Blondel, concerts de Mazoni, Nishima o Arlo, i el festival familiar Fum Fum Fum, que arriba a la setena edició. També es mantenen els vermuts culturals i els concerts organitzats per Joventut.

Torna la Factoria dels Reixos a la Llotja, amb 13.000 entrades i 13 sessions els dies 2, 3 i 4 de gener. A més, es commemoren els 90 anys de les Cavalcades de Lleida amb una exposició que inclou la recuperació de vestits dels anys cinquanta trobats al Palau de la Paeria que també s’han exposat en la roda de premsa.

Els mercats de Nadal també creixen: es mantenen els de Santa Llúcia, plaça Catedral i Vila de Foix, i s’hi afegeixen mercats temàtics a la Rambla Ferran i el nou Mercat de les Idees a l’avinguda Francesc Macià, dedicat a joves creadors.

 

El cost de la campanya suposa una inversió de 150.000 € 

L’alcalde Larrosa ha remarcat que la inversió per a aquesta campanya serà de 150.000 euros, un 5% més que el 2024, i ha defensat que “la ciutat mereix brillar i superar l’èxit de participació de l’any passat”.

Segons l’alcalde, la campanya “no és només il·luminació, sinó il·lusió, comerç i convivència”, i ha fet una crida al civisme i a “comprar a Lleida” per reforçar el teixit comercial local.

Presentació de la campanya de Nadal 2025 de Lleida 2
Sobre l'autor
Disseny sense títol (54)
Maria Lara
Veure biografia
El més llegit