El candidat del PSC-Units per Avançar a l’alcaldia de Lleida, Fèlix Larrosa, ha rebut aquest dimarts el suport l’expresident del Govern d’Espanya, José Luis Rodríguez Zapatero. Larrosa, que conjuntament amb Zapatero han visitat l’Associació Aremi i el barri de Balàfia, ha destacat la importància d’avançar en polítiques d’innovació social “per focalitzar la nostra atenció a les persones i per tal d’ajudar a generar una ciutat més empàtica i agradable, en la qual siguem capaços de prevenir situacions de dificultat”.
“Volem avançar en la Lleida de la innovació social, aquella que ha de ser capaç d’avançar-se als moments difícils i als moments en què la ciutadania ens necessita”, ha defensat Larrosa, que ha destacat la importància de “posar el focus en les famílies, les persones grans i les persones sense llar”. Larrosa ha plantejat, per exemple, la necessitat d’avançar en la supressió de barreres arquitectòniques, implementar noves tecnologies per desplegar la cartera de serveis socials i en generar més habitatge públic per afavorir l’emancipació juvenil i de les famílies.
Fèlix Larrosa, que ha ressaltat la necessitat d’actuar contra la pobresa energètica i la pobresa infantil, també ha destacat que “cal pensar en les persones grans i les persones dependents per donar-los solucions i presentar propostes”. “Volem empoderar les persones grans perquè gestionin les llars i impulsar un pla de residències perquè les persones grans estiguin a prop del seu barri i de la seva gent”, ha afegit Larrosa.
En aquest sentit, Larrosa ha destacat que pensar en les persones grans és un dels pilars sobre els quals se sustenta la Llei de Dependència, impulsada pel Govern d’Espanya presidit per José Luis Rodríguez Zapatero, i de la qual “estem orgulloses de la feina feta, perquè és una llei que pensa en les persones que més ho necessiten i que va permetre generar la quarta pota de l’Estat del Benestar”. “La Llei de la Dependència va ser un abans i un després per acompanyar les persones que més ho necessiten”, ha conclòs Larrosa.