El candidat del PSC-Units per Avançar a l’alcaldia de Lleida, Fèlix Larrosa, proposa impulsar els parcs i jardins de la ciutat de Lleida, entre els quals el Riu, com a espais per fer activitat física.
Larrosa, que aquest dissabte ha assistit a la classe de ioga impulsada per Soraya Martes al Parc de Joan Oró -una activitat proposada per la candidatura del PSC-Units per Avançar-, ha explicat que “volem fer de Lleida una ciutat més saludable per tal que als parcs i jardins hi passin coses, on es pugui fer activitat esportiva i les lleidatanes i lleidatans socialitzin”.
Larrosa ha afegit que una de les principals propostes és avançar en un pla de xoc dels parcs i jardins de Lleida, “que han estat abandonats en aquests quatre anys per part del govern municipal, per tal que estiguin nets, endreçats i segurs”.
Fèlix Larrosa, que ha alertat de les deficiències que pateixen els espais públics en il·luminació “per la deixadesa del govern municipal”, proposa invertir 3 milions d’euros en un període de 5 anys per al manteniment de les instal·lacions esportives municipals, en base també a l’elaboració d’una auditoria que determini l’estat en què es troben els equipaments. “Volem que les instal·lacions siguin auditades per saber com funcionen i veure quins dèficits tenen, perquè la inversió en quatre anys han sigut molt baixa i les necessitats d’ús que hi ha ara són molt altes”, ha relatat Larrosa.
Fèlix Larrosa, que aquest dissabte ha assistit al Trofeu de Petanca Ciutat de Lleida al barri del Secà conjuntament amb la candidata número 2, Begoña Iglesias, ha proposat avançar en la cobertura dels camps de petanca municipal, “amb la finalitat de donar major confort i comoditat per a la pràctica d’aquest esport”. Larrosa ha destacat la importància de crear el Consell Municipal de l’Esport, que inclogui els agents vinculats a l’esport de la ciutat de Lleida, entre els quals clubs i entitats, amb la finalitat d’avançar en una governança i un lideratge compartits per dissenyar el full de ruta de les polítiques esportives en els pròxims anys, amb l’Horitzó posat el 2030.
Larrosa també ha defensat fomentar la Marca Lleida, a través d’un Pla de Màrqueting i d’iniciatives fiscals, que ha d’anar en favor d’impulsar la pràctica esportiva, l’adopció d’hàbits de vida saludables, amb la promoció de productes de l’Horta i de la dieta mediterrània, i la promoció econòmica de la ciutat. En aquest sentit, Fèlix Larrosa també ha plantejat recuperar el programa Lleida Sport&Emotion per tal d’afavorir la cooperació entre la Paeria i les empreses en l’àmbit de l’esport, així com estudiar polítiques fiscals i bonificacions atractives que permetin afrontar l’organització de grans esdeveniments esportius i acompanyar equips que competeixen professionalment.