Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

Larrosa (PSC) proposa invertir 4 MEUR per a la digitalització i la modernització del comerç local de Lleida

Avatar photo

El candidat del PSC-Units a l’alcaldia de Lleida proposa finançar la mesura, que inclou bonificacions fiscals per obrir nous establiments de productes de proximitat als barris, destinant el 50% de la recaptació de l’ICIO de les mitjanes i grans superfícies comercials que s’implantin a la ciutat

El candidat del PSC-Units per Avançar a l’alcaldia de Lleida, Fèlix Larrosa, proposa invertir 4 milions d’euros per destinar-los a la digitalització i a la modernització dels comerços locals, així com a la implantació de bonificacions fiscals per a l’obertura d’establiments de productes de proximitat als barris. Larrosa, que ha traslladat les propostes per avançar en un pla de dinamització comercial per recuperar la capitalitat comercial de Lleida als agents econòmics i comercials de la ciutat, planteja finançar la mesura amb el 50% del total de recaptació per l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO), que paguin les mitjanes i grans superfícies comercials que s’implantin a Lleida.

Aquesta és una de les mesures que s’inclou al pla de dinamització comercial presentat per Larrosa, per tal de revertir els 497 milions d’euros de fuga comercial que pateix anualment la ciutat de Lleida, i que només reté el 33% dels potencials compradors compresos dins de la seva àrea d’influència, de 450.000 habitants. En aquest sentit, Larrosa proposa un decàleg de propostes per dinamitzar els eixos comercials tradicionals i el comerç als barris, que es podran beneficiar de la línia d’ajuts de 4 milions d’euros, amb la finalitat de facilitar incentius fiscals per a l’obertura d’establiments que permetin les veïnes i els veïns abastir-se de productes de primera necessitat, “la qual cosa no és possible actualment en alguns barris”.

 

“Primer volem assegurar que els veïns i les veïnes puguin comprar productes quotidians com el peix i la carn als barris, atès que això començar a ser difícil en alguns d’ells”, ha dit Larrosa, que també planteja reforçar els eixos comercials tradicionals com l’Eix Comercial i la Zona Alta gràcies a les línies d’ajuts per a la digitalització i modernització dels establiments, i augmentant-ne la seva musculatura als voltants generant, per exemple, nous espais d’atracció turística i gastronòmica, com podrien ser el Teatre Principal, Les Termes de Remolins o l’Antic Cinema Granados. En aquest sentit, Larrosa també proposa avançar en mesures transversals i col·lectives per tal de fer el Centre Històric un barri “més saludable, d’oportunitats i innovador des del punt de vista social”, generant també nous espais comercials per a la compravenda de productes de quotidianitat i també per implantar comerços d’altres especialitats, “que puguin atreure compradors no residents al barri”.

En aquest sentit, Larrosa planteja avançar en la conversió del Mercat del Pla com a espai enogastronòmic, que ajudi a l’atracció comercial, turística i ciutadana, així com impulsar fins a 1.150 habitatges per a l’emancipació juvenil i per a les famílies, a través del desenvolupament de les Àrees d’Innovació Social i Urbana previstes pel POUM aprovat el passat mandat socialista. Paral·lelament, Larrosa advoca per habilitar nous espais comercials al Centre Històric per implantar comerços vinculats, per exemple, al sector de l’artesania, del disseny i de l’interiorisme.

 

A més, Larrosa també planteja, dins del nou pla de dinamització comercial i la digitalització, obrir el canal de venda online MarketPlace per tal que els comerços de Lleida també reforcin la seva presència en la venda online, especialment per oferir nous canals de distribució de productes de proximitat i de l’Horta. D’altra banda, Fèlix Larrosa proposa, alhora, obrir un procés participatiu per decidir sobre els usos de l’antiga estació d’autobusos del Carrer Saracíbar, amb la intenció de destinar-lo com un equipament comunitari i de serveis, així com un punt d’atracció turística i comercial, que actuï també com un dinamitzador econòmic i social. Finalment, per a la Zona Alta, Larrosa proposa millorar l’accés en transport urbà col·lectiu i redactar un pla de mercats municipals per tal de projectar espais com el Mercat de Fleming, com a punts de trobada de comerç i de consum de proximitat i per reforçar l’atractiu de la zona.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Covestro signa la Carta de la Diversitat en el Mes Europeu de la Diversitat

Notícia següent

Paneque (PSC Girona) i Martín (PSC Salt) defensen una mobilitat d’àrea urbana

Notícies relacionades