Junts demana un macrodispositiu policial per fer front als apunyalaments a Lleida

La portaveu de Junts, Violant Cervera, considera necessari desplegar un dispositiu semblant al Pla DAGA amb l'objectiu de retirar armes blanques de l'espai públic a través de controls, presència policial i patrullatge preventiu

27 d'agost de 2025 a les 15:30h
Imatge d'arxiu d'una navalla decomissada pels Mossos d'Esquadra a Barcelona
Imatge d'arxiu d'una navalla decomissada pels Mossos d'Esquadra a Barcelona

Davant l’increment preocupant d’agressions amb arma blanca a la via pública a Lleida, el Grup Municipal de Junts per Catalunya a la Paeria insta l’Ajuntament a coordinar amb la Generalitat i els Mossos d’Esquadra l’activació d’un macrodispositiu específic similar al Pla DAGA, desplegat recentment a Barcelona. Aquest pla, impulsat pels Mossos, té com a objectiu detectar i retirar armes blanques de l'espai públic mitjançant controls intensius, presència policial reforçada i patrullatge preventiu.

La portaveu de Junts, Violant Cervera, reivindica la necessitat d’abordar amb urgència aquesta qüestió. Per això, considera necessari desplegar un dispositiu amb característiques semblants a Lleida ciutat. “En només tres dies, a Lleida hem viscut quatre incidents amb arma blanca, i ja hem superat la desena d’agressions durant el 2025. No podem normalitzar la presència d’armes blanques als carrers i hem d’actuar abans que lamentem més víctimes”, reivindica Cervera.

En aquest context, el Grup Municipal ha enregistrat diverses peticions a la Comissió de Seguretat perquè la Paeria impulsi mesures urgents davant aquesta situació:

1. Augmentar el decomís d’armes blanques mitjançant un reforç de patrullatge de la Guàrdia Urbana.

2. Coordinar actuacions amb els Mossos d’Esquadra per intensificar la detecció i retirada d’objectes perillosos a la via pública.

3. Sol·licitar formalment la implementació del Pla DAGA a Lleida, replicant el dispositiu aplicat a Barcelona, on diferents cossos de seguretat treballen conjuntament per localitzar i requisar armes blanques.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit