La Fira de Sant Ermengol de la Seu d'Urgell trenca un nou rècord d'assistència

L'edició va tancar amb més de 55.200 tastos de formatges i un augment dels tastos de vins i cerveses locals

20 d'octubre de 2025 a les 08:35h
Actualitzat: 20 d'octubre de 2025 a les 08:35h

La Fira de Sant Ermengol de la Seu d’Urgell tanca aquesta edició amb xifres de rècord. A només dues hores de la seva cloenda, ja s’havien venut 9.200 tiquets de degustació, un 8,23% més que l’any passat, quan se’n van vendre 8.500. En total, això suposa més de 55.200 tastos de formatges realitzats a les gairebé 50 formatgeries artesanes d’arreu del Pirineu que, per segon any consecutiu, han omplert de sabors el passeig Joan Brudieu, epicentre de la mostra.

També han millorat els resultats dels tastos de vins i cerveses locals, tant a l’estand del Vi de Talarn —que ha ampliat de 6 a 7 cellers participants— com al de la cervesa Gall Negre, que ha superat les xifres d’edicions anteriors.

Les aules de tast han tornat a ser un èxit rotund, amb una ocupació del 100%. Enguany s’havien ampliat en tres sessions més respecte a l’any passat, fet que confirma la creixent demanda del públic per participar en tastos guiats i maridatges. “Aquestes boníssimes xifres ens demostren la consolidació de la Fira de Sant Ermengol, i en especial de la Fira de Formatges Artesans del Pirineu, que s’ha convertit en el cor d’aquesta cita i reafirma la Seu com la capital del formatge artesà”, ha destacat la tinent d’alcalde Gemma Tó.

Una de les novetats d’enguany ha estat el canvi d’ubicació de l’AutoFira, que s’ha traslladat al passeig Pasqual Ingla. El nou emplaçament ha estat molt ben valorat, ja que connecta directament amb l’avinguda Pau Claris, el carrer Sant Ot i la Fira d’Artesania, creant un recorregut continu fins a la mostra de formatges.

La Fira Xica, dedicada als infants i ubicada al carrer dels Canonges, també ha viscut una edició d’èxit amb un augment del 50% de la participació, especialment en l’espai de jocs de taula gestionat pel Festival del Joc del Pirineu.

“L’èxit d’aquesta edició supera amb escreix les nostres expectatives. Volem agrair la implicació dels urgellencs, els visitants i, sobretot, la feina dels treballadors municipals, que han fet possible que la Fira segueixi sent un referent en tradició, qualitat i dinamització del territori”, ha afegit Gemma Tó.

La plaça dels Oms ha tornat a ser un dels espais més concorreguts amb les food trucks i els concerts en directe, especialment el de la cantautora Alidé Sans, que va oferir dissabte a la nit una actuació molt celebrada.

A més, la Fira d’Associacions, celebrada a la plaça de les Monges després d’un període d’absència, ha tingut una excel·lent acollida i ha comptat amb una gran afluència de públic, satisfent plenament les entitats participants.

Amb aquestes dades, la Fira de Sant Ermengol reafirma la seva vitalitat i el seu paper com una de les cites més emblemàtiques del Pirineu, combinant tradició, gastronomia i convivència en un ambient plenament festiu.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit