El grup municipal d’ERC Lleida ha carregat contra el govern municipal per la manca d’avenços del Pla Aparca, el full de ruta que ha de definir l’ordenació dels aparcaments i la mobilitat a la ciutat. Segons els republicans, mig any després de la seva presentació pública, el document continua “sense calendari, ni data d’execució ni concreció d’actuacions”.
Les preguntes formulades a la Comissió Informativa de Seguretat, Mobilitat i Civisme han constatat que el pla “encara es troba en fase de redacció i treball tècnic”, i que el govern no preveu cap presentació ni debat imminent amb la resta de grups municipals.
ERC recorda que el passat mes de juny l’alcalde va anunciar la creació de cinc aparcaments dissuasius als accessos de Lleida, connectats amb el centre a través d’autobusos llançadora. Entre aquests, un a Pardinyes, un altre entre Copa d’Or i la LL-12, i diversos espais entorn de la LL-11.
El regidor Juanjo Falcó denuncia que, mentre aquestes infraestructures continuen parades, el govern “sí que va ser capaç d’ampliar 1.200 places de zona blava en temps rècord durant l’estiu”. “Per una cosa van molt de pressa i per l’altra continuen planificant sense data”, afirma.
Falcó reclama que l’executiu presenti “d’una vegada per totes” el Pla Aparca i el sotmeti a un debat polític i ciutadà: “Lleida necessita una estratègia clara d’aparcament i mobilitat sostenible, no titulars mediàtics”.
La portaveu del grup, Jordina Freixanet, coincideix i lamenta el que considera un patró habitual del govern: “Anuncien molt i executen poc. Van prometre cinc aparcaments dissuasius al juny, i avui encara no hi ha ni calendari ni cap pas visible. És una mostra més d’un model de ciutat sense planificació real”.
ERC considera que la falta de definició del Pla Aparca s’està traduint en improvisació, manca de coherència i una mobilitat urbana “sense rumb”.
