Segons la Federació de Colles de l’Aplec (Fecoll), actualment hi ha una colla en llista d’espera amb tota la documentació presentada i dues més que han demanat informació. L’organització vol convertir l’Aplec en una festa d’interès turístic internacional i per això aposten més per la qualitat que per la quantitat, així com per la promoció exterior que fan a través del Caragol Tour i gràcies al qual vindrà gent d’arreu de Catalunya, Madrid o Logronyo, entre d’altres. El president de la Fecoll, Xavier Pérez, ha explicat que també s’ha desplaçat fins a Lleida un equip de la televisió pública d’Alemanya per fer-se ressò de l’esdeveniment.
D’altra banda, una reclamació general de les colles és que es millori la pavimentació de l’espai ja que reconeixen que el recinte dels Camps Elisis no compta amb la infraestructura idònia, sobretot si plou, perquè hi ha zones on s’hi acumula l’aigua.
Segons la Fecoll, la de Lleida és la festa de l’estat espanyol on més diners es gasten en organització en només un cap de setmana (més d’1,4 milions d’euros). A més, segons un estudi que va fer la Universitat de Lleida (UdL), l’impacte econòmic de l’Aplec a la ciutat és d’uns sis milions.
Una de les novetats d’enguany és la comercialització de la ‘Ratafia de l’Aplec’, un producte elaborat al Pallars especialment per a l’ocasió.