El col·lectiu Cuina Amiga ha celebrat aquest dilluns a “El Menjador” del carrer Tallada l’acte de reconeixement als cuiners i restaurants que han participat en l’edició 2026 de “Diumenge cuino jo”, una iniciativa solidària que ja arriba a la seva cinquena edició.
Durant aquest període, els professionals del sector han cuinat als seus propis establiments els menús dominicals destinats a El Menjador, arribant a preparar més d’un miler de menús. Aquest espai comunitari està gestionat per la Fundació Jericó i compta amb el suport del Banc d’Aliments de Lleida, que aporta la base dels productes utilitzats en els àpats.
En aquesta edició hi han participat cuiners i restaurants com Jesús Gimena (L’Espurna), Jordi Pallàs (Aimia), Salvador Trabalon (Saroa), Héctor Rodríguez (Carballeira), Gonzalo Ferreruela (Ferreruela), Ramon Tudela (L’Arrosseria x No Rules), Mateu Blanch (Caravista), Montse Guardiola (El Celler del Roser), Gabriel Jove (Grup Brillo), Francesc Acosta (El Barri), Gerard Balasch (Tòfol), Àngel Esteve (Sisè), Carles Seró (Bellera), Wilhem Miralles (Isidro), Anna Lee (Bodegón), Albert Nogués i Ramon Jové (La Tagliatella), a més de la participació de professorat i alumnat de l’ESCHOTUR Lleida, que també s’ha sumat a l’activitat.
L’acte d’entrega dels reconeixements ha comptat amb la presència del regidor d’Acció i Innovació Social i de Participació i Drets Civils, Carles Enjuanes, juntament amb representants de les entitats implicades: el president de la Fundació Jericó, Josep Anton Pérez, la directora Anna Vila, la directora del Banc dels Aliments, Teresa Farré, i el coordinador del projecte i professor de cuina, Lluís Bonillo.
El projecte “Diumenge cuino jo” va néixer amb un doble objectiu: d’una banda, oferir descans al personal habitual d’El Menjador i, de l’altra, garantir que les persones usuàries també puguin disposar d’aquest servei els diumenges, reforçant així la dimensió social i comunitària de la iniciativa.