Joan Talarn presenta el projecte ‘Agramunt i Vilagrassa, per la promoció del torró’

Talarn, president de la Diputació de Lleida, recorda, a Vilagrassa, que la institució incrementarà en prop de 450.000 €, per a l’anualitat 2026, la partida per a la marca ‘Gust de Lleida’, que comptarà amb un pressupost d’1,6 milions

02 de desembre de 2025 a les 11:45h

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat de l’alcalde de Vilagrassa, Josep Maria Mor, i de l’alcaldessa d’Agramunt, Sílvia Fernàndez, ha presentat i iniciat, aquest dilluns, el projecte ‘Agramunt i Vilagrassa, per la promoció del torró’, que ha tingut lloc a l’Hostal del Carme de Vilagrassa.

També hi ha assistit el director dels Serveis Territorials d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Jaume Feixa, i els xefs Arnau París, Rosa Terés, Sergi Aritzeta, Marta Pinós, Núria Pérez i Àngel Esteve, que han elaborat plats amb el torró com un dels elements protagonistes.

Joan Talarn ha destacat que “som territori d’aliment, de talent i d’innovació i de ‘Gust de Lleida”, i amb aquest acte “donem protagonisme a sis xefs que porten el segell i el nom de les terres de Lleida arreu. Des de Vilanova de Meià, Belianes, Agramunt, Vilagrassa o Lleida”.

Per tot plegat, el president de la Diputació ha afirmat que “la cuina amb ‘Gust de Lleida’, té futur”, i que per a la pròxima anualitat, el Patronat de Promoció Econòmica, incrementarà, en prop de 450.000 € el pressupost de la marca ‘Gust de Lleida’, arribant a 1,6 milions per fer front a actuacions vinculades a la marca agroalimentària. És a dir, un de cada quatre euros del creixement pressupostari servirà per impulsar ‘Gust de Lleida’, ja que el pressupost del Patronat puja a 6,8 M€. Aquesta xifra marca una aposta clara i decidida per consolidar la marca com un instrument estratègic per al territori.

L’acte ha tingut lloc a l’Hostal del Carme, al municipi de Vilagrassa, en el marc de la campanya '12 mesos 12 paisatges' de Catalunya, i coincidint que, el mes de desembre, està dedicat al torró. Tot plegat, emmarcat en el seguit d’activitats que s’organitzen al voltant de Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia. La iniciativa compta amb el suport de ‘Gust de Lleida’.