La Diputació de Lleida desplega programes pilot de protecció digital per als ajuntaments

L’ens provincial impulsa serveis permanents de seguretat informàtica i formació per als ajuntaments de menys de 20.000 habitants

24 d'octubre de 2025 a les 20:30h

La ciberseguretat s’ha convertit en un dels principals reptes per a les administracions locals, cada cop més exposades a intents d’intrusió informàtica. Davant d’aquesta realitat, la Diputació de Lleida ha posat en marxa programes pilot per reforçar la protecció digital dels ajuntaments, especialment dels municipis petits que disposen de menys recursos tècnics.

Aquesta iniciativa s’ha presentat en el marc de la segona edició del Congrés de Ciberseguretat Armari 6, celebrat a la Vall d’Aran i organitzat pel Conselh Generau d’Aran, amb el suport de la Diputació de Lleida i el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

El vicepresident de la Diputació, Agustí Jiménez, acompanyat pel també vicepresident Juan Antonio Serrano i el director de l’Àrea de Noves Tecnologies, Ivan Bertran, ha explicat que “les administracions públiques som objecte constant d’intents d’intrusió informàtica”. Per això, ha defensat la necessitat de protegir i dotar de recursos els ens locals per evitar possibles vulneracions de seguretat.

 

Tres eixos per blindar els ajuntaments

Segons Jiménez, la Diputació ha obert tres línies d’actuació per als municipis de menys de 20.000 habitants:

  • Un servei de vigilància i resposta davant ciberatacs les 24 hores del dia.
  • Formació en ciberseguretat per als treballadors públics municipals.
  • Suport tècnic per obtenir la certificació de l’Esquema Nacional de Seguretat (ENS), obligatori per a totes les administracions públiques.

 

Sinergies entre el sector públic i privat

El Congrés Armari 6 ha reunit professionals, empreses tecnològiques i institucions públiques amb l’objectiu de crear una xarxa de col·laboració que permeti enfortir la ciberseguretat a escala local i territorial.

Des de la Diputació, es considera que aquesta col·laboració és clau per prevenir i respondre amb eficàcia als ciberatacs, i per garantir que tots els municipis, independentment de la seva mida, puguin treballar amb seguretat en l’entorn digital.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit