Dissabte, 19 d'abril de 2025
És notícia

Crespín visita Tàrrega per conèixer nou projecte de restauració arquitectònica

Avatar photo
Amb una inversió de 100.695 euros, el 70% del pressupost previst, que es destinarà a la consolidació de l’interior dels torricons del Parc de Sant Eloi a través del Programa 2% Cultural
Crespín visita Tàrrega
Acompanyat per l’alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan, el subdelegat ha visitat aquestes estructures arquitectòniques, conegudes com les “mirandes”, on el Govern d’Espanya ja va invertir 62.000€ l’any 2021

El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, va desplaçar-se ahir a Tàrrega per conèixer els detalls del nou projecte de conservació arquitectònica dels torricons de la fortificació de Sant Eloi que serà finançat a través del Programa 2% Cultural que gestiona conjuntament el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i el Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana.

L’ajut concedit és de 100.695 euros, quantitat que representa el 70% del pressupost previst, i permetrà la consolidació interior d’aquestes estructures, conegudes com a “mirandes”, situades a la zona sud-est i sud-oest del conjunt arquitectònic. La quantitat restant, és a dir el 30%, serà finançada per l’Ajuntament de Tàrrega.

El subdelegat del Govern va fer la visita als torricons del Parc de Sant Eloi juntament amb l’alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan, el director del Museu Tàrrega Urgell, Oriol Saula, i representants de la l’Associació d’Amics de l’Arbre, entitat gestora del Parc de Sant Eloi.

En el decurs de la visita, José Crespín va voler destacar aquesta nova intervenció a Tàrrega a través del Programa 2% Cultural “en un dels punts més emblemàtics de la ciutat” i va assenyalar que la “col·laboració institucional i la suma de recursos econòmics fa possible projectes com aquest per preservar el ric patrimoni arquitectònic del territori”.

Aquest projecte de rehabilitació dels tres torricons se suma al que ja es va dur a terme l’any 2021 a través del mateix Programa, llavors de l’1,5% Cultural, amb una inversió de 62.000 euros, el 75% del cost total, que va permetre, entre d’altres actuacions, la reparació de les esquerdes existents als tres torricons, la consolidació dels murs de pedra, així com la construcció de noves cobertes i la instal·lació d’una barana de forja.

Els tres torricons del Parc de Sant Eloi de Tàrrega, situats a l’entorn de l’ermita del mateix nom, i la seva construcció data entre 1.872 i 1.874, coincidint amb el període de la tercera guerra carlina.

El projecte de restauració dels torricons del Parc de Sant Eloi de Tàrrega és un dels 17 projectes seleccionats a Catalunya dins la darrera convocatòria del Programa 2% Cultural amb una inversió de 15,9 milions d’euros.

Posteriorment, el subdelegat va visitar el municipi de Nalec on va mantenir una reunió de treball amb l’alcaldessa, Susanna Sansó, amb qui ha compartit temes d’interès d’aquest municipi de la comarca de l’Urgell.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Atropellen un home amb el patinet en un pas zebra i fugen

Notícia següent

Cambrils convoca les Jornades de Portes Obertes dels seus centres escolars

Notícies relacionades