L'Audiència de Lleida ha condemnat un treballador del pla Iglú de la capital del Segrià a 2 anys de presó per haver realitzat tocaments a una usuària del servei i a una companya de feina. Els fets van tenir lloc entre novembre de 2022 i març de 2023 al pavelló de la Fira de Lleida, on es desenvolupava el dispositiu municipal d’atenció a persones sense sostre durant l’hivern.
El processat va reconèixer els fets aquest dimecres arran d’un pacte de conformitat, quedant condemnat per dos delictes d’agressió sexual, amb la circumstància atenuant de reparació del dany. A finals de 2024, la Paeria va consignar 26.666 euros als jutjats com a responsable civil subsidiària, i s’ha establert que el consistori indemnitzi cada víctima amb 2.000 euros.
Arran de l’acord per rebaixar la pena, la sentència, que ja és ferma, estableix que l’home complirà 1 any de presó per cada delicte d’agressió sexual, a més de 5 anys de llibertat vigilada. També se li imposa la prohibició d’acostar-se a menys de 300 metres de les víctimes i de comunicar-se amb elles durant 3 anys, així com la impossibilitat de treballar en feines que impliquin contacte amb menors durant 6 anys.
Inicialment, la Fiscalia havia sol·licitat 3 anys i mig de presó per a l’agressió a la usuària del servei, però no havia presentat acusació per la presumpta agressió a la companya de feina, que va denunciar els fets mesos després. Per la seva banda, l’acusació particular havia demanat fins a 12 anys de presó.
Atès que la condemna no supera els 2 anys i que l’home no té antecedents, l’Audiència de Lleida ha acordat la suspensió de la pena de presó amb la condició que no cometi nous delictes durant 3 anys, que assistisca a un curs d’educació sexual i que respecti les prohibicions de comunicació i les ordres d’allunyament imposades.