El nou bus turístic de Lleida, presentat a principis de juliol, ha rebut un total de 4.979 viatgers des de la seva posada en marxa del 15 de juliol fins al 17 d'agost, la qual cosa suposa una mitjana de 146 usuaris al dia. Aquesta xifra suposa un 74% més de d'usuaris respecte a l'any 2024, on en el mateix període va haver-hi 2.857 viatgers amb una mitjana de 84 al dia.
Així ho ha explicat aquest matí l'alcaldessa accidental, Cristina Morón, que ha atès els mitjans de comunicació juntament amb la regidora de cultura, Pilar Bosch, per fer un balanç de les dades de la campanya turístic d'estiu i del nou bus turístic. També ha assistit la directora de l'equip de Lleida Turisme, Gemma Segués.

Morón ha explicat que l'augment de viatgers d'enguany ha estat gràcies a una sèrie de mesures que s'han incrementat aquest any al bus turístic. "Aquest any circula un dia més a la setmana, és un autobús nou (de segona mà) que ha ampliat el número de places a 71 i duplica l'autobús anterior. El nou disseny l'ha fet més atractiu i el fet que tingui climatització a la primera planta i a la segona tapat amb un sostre de lona ha permès que es pugui dur el servei en dies de pluja", ha dit. A més, ha destacat que la ruta té una durada d'una hora amb uns preus assequibles d'1,20 per als adults.
"És una bona manera còmoda de visitar la ciutat i els punts d'interès de Lleida d'una manera còmoda i àgil que també permet als viatgers no pensar en el seu vehicle privat. I també és una manera que els turistes facin aquesta mobilitat de manera sostenible i avançar en un turisme de qualitat, modern, sostenible i responsable. Estem contents perquè Lleida sigui un referent per al turisme en general a Catalunya i també a la resta d'Europa", ha sentenciat l'alcaldessa accidental.
D'altra banda, la regidora Pilar Bosch ha assegurat que el monument estrella a Lleida per als turistes ha estat la Seu Vella, amb un 10% més de visitants que l'any anterior arribant gairebé als 10.000 (9.974 visitants) durant els mesos de juny i juliol, a l'espera d'un augment de visitants quan acabi l'agost.
El Castell de Gardeny també ha registrat bones dades amb gairebé 2.000 visitants, tenint en compte que les visites nocturnes dels dijous al Castell han tingut una bona acollida. Pel que fa a l'oficina de Lleida Turisme, ha atès més de 4.600 persones entre juny i juliol --un centenar al dia--, sobretot procedents de la resta de Catalunya, Madrid, el País Valencià o el País Basc, i de països com França, el Regne Unit, Itàlia o els Països Baixos.
Bosch també ha avançat que, lligat a Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia, durant el mes d'agost continua la campanya fent referència a la coca de recapte de Lleida, posant en valor el blat i l'Horta de Lleida. També ha destacat que hi ha hagut un augment en la demanda del merchandising de Lleida gràcies al canvi d'imatge de Lleida Turisme. "Molta gent es posa al seu vehicle la signatura que va fer Baró fa 30-40 anys de la Seu Vella", ha dit.
Finalment, l'alcaldessa accidental ha volgut felicitar les iniciatives que ha dut a terme Lleida Turisme durant l'estiu i que "donen el seu fruit. Hem de felicitar la regidora i l'equip de Lleida Turisme que ajuda a millorar la imatge de la nostra ciutat i atreure turistes per Lleida. Estem consolidant aquests valors patrimonials i culturals que tenim i avancem perquè Lleida sigui una ciutat visitada i aquests turistes puguin parlar de les virtuts que té la nostra ciutat".