Els Bombers de la Generalitat han donat per estabilitzat aquesta matinada l’incendi declarat a l’empresa fruitera Arcofrut de Lleida, després d’una nit de treball intens per evitar que les flames es propaguessin a més instal·lacions del recinte industrial.
El foc es va originar poc després de les deu de la nit en uns palots de fusta emmagatzemats a l’exterior de l’empresa, situada al carrer Arquitecte Domènec i Torres. La virulència de les flames va fer que el foc s’estengués ràpidament cap a diverses naus, en una emergència que va obligar a mobilitzar desenes de dotacions i a activar mesures preventives al barri de Vila Montcada-Ciutat Jardí.
Amb l’incendi ja estabilitzat, els efectius han aconseguit confinar les flames dins del perímetre afectat i han centrat els esforços a continuar les tasques d’extinció, refredar les zones més calentes i comprovar l’abast real dels danys a totes les naus del recinte, tant les que han cremat com les que han quedat fora de l’afectació directa.
La majoria dels veïns evacuats ja han tornat a casa
Pel que fa a les mesures de seguretat, s'ha aixecat el confinament als habitatges propers al foc i han rebaixat d'alerta a prealerta el pla Procicat.
Durant la nit, Protecció Civil va demanar als habitants del barri que no s’acostessin a la zona afectada i que mantinguessin portes i finestres tancades per minimitzar l’impacte del fum. L’emergència també va comportar l’activació en alerta del Pla Procicat.
Dues naus afectades i risc estructural
L’incendi ha provocat importants danys materials a les instal·lacions d’Arcofrut. Una de les naus ha quedat completament destruïda, amb l’ensorrament total de la coberta, mentre que una segona ha patit una afectació parcial i també un esfondrament parcial de la teulada.
Els Bombers ja havien advertit durant la nit que les naus afectades eren estructures metàl·liques i que els equips no podien treballar a l’interior pel risc de col·lapse. Aquesta situació ha obligat els efectius a actuar des de l’exterior i a prioritzar la contenció del foc.
Una altra de les preocupacions durant l’operatiu ha estat la presència d’un dipòsit d’amoníac en una de les naus afectades, que els Bombers han mantingut sota vigilància per evitar possibles fuites.
El foc ha estat visible des de diversos punts de la ciutat i ha generat nombroses trucades al telèfon d’emergències 112. El Sistema d’Emergències Mèdiques també va desplegar unitats a la zona i va atendre diverses persones amb afectacions lleus, que van ser donades d’alta al mateix lloc dels fets.
