Els Bombers de la Generalitat han procedit aquest divendres al matí al desallotjament d’una empresa química situada a l’avinguda Júpiter, dins del polígon industrial la Canaleta de Tàrrega, a causa d’una emanació de vapors detectada en les primeres hores del dia. A més, s’ha confinat una altra companyia adjacent per precaució.
L’avís inicial ha arribat als serveis d’emergències a les 08.06 hores mitjançant una trucada al número 112, fet que ha mobilitzat fins a nou dotacions dels Bombers que s'han desplaçat immediatament fins al lloc dels fets per fer front a la incidència.
Segons informen els cossos d’emergència, l’episodi s'ha desencadenat arran d’una reacció química dins les instal·lacions afectades. En aquests moments, els efectius han treballat en el transvasament del producte implicat cap a altres recipients segurs amb l’objectiu de frenar l’emissió dels vapors i evitar riscos majors. Un cop finalitzades aquestes maniobres, serà l'empresa l'encarregada de traslladar el material.
La intervenció manté un caràcter preventiu i no s’han reportat ferits fins ara. Les autoritats continuen monitorant la situació per garantir la seguretat tant dels treballadors com dels veïns propers. El protocol inclou mesures estrictes per limitar qualsevol possible contaminació o afectació ambiental derivada de l’incident químic.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
