Absolt durant el judici després que la seva fillastra admetés que s'havia inventat els abusos

La jove ha confessat haver-se inventat els abusos per part de l'exparella de la seva mare, que fa 4 anys que no pot veure el fill que té en comú amb ella

15 d'octubre de 2026 a les 14:38h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

L’Audiència de Lleida ha absolt aquest dijous un home que estava acusat d’haver abusat sexualment de la seva fillastra quan era menor d’edat, després que la jove hagi reconegut davant del tribunal que els fets denunciats no van passar i que se’ls havia inventat.

La noia, que actualment té 19 anys, ha explicat que va formular la denúncia en un context de conflictes familiars i perquè estava enfadada amb l’home, aleshores parella de la seva mare, que la castigava.

Davant d’aquest canvi de versió, la Fiscalia ha retirat l’acusació, que inicialment reclamava cinc anys de presó. El tribunal ha dictat oralment una sentència absolutòria, que ja és ferma perquè cap de les parts hi presentarà recurs.

 

“No vaig pensar en les conseqüències”

Els fets investigats haurien tingut lloc, segons la denúncia inicial, entre el juny del 2020 i el juny del 2021, quan l’acusat convivia a Lleida amb la mare de la menor. La menor tindria entre 13 i 14 anys en el moment dels fets.

La Fiscalia sostenia fins ara —arran dels fets narrats per la noia— que l’home aprofitava moments en què es quedava sol amb la noia per fer-li tocaments. A més dels cinc anys de presó, sol·licitava nou anys d’inhabilitació per treballar en professions amb contacte directe amb menors, cinc anys de llibertat vigilada i una indemnització de 6.000 euros per danys morals.

Durant el judici, però, la jove ha afirmat que “s’ho va inventar tot”. Ha explicat que aleshores hi havia discussions a casa, que era “una nena a qui castigaven” i que no va valorar la gravetat que podia tenir una acusació d’aquestes característiques.

També ha relatat que posteriorment va voler retirar la denúncia mentre vivia en un centre de menors, però que tenia por i sentia que no la creien. Segons la seva declaració, després de complir els 18 anys el sentiment de culpa va anar augmentant perquè considerava que estava perjudicant una persona que “no s’ho mereixia”.

 

Un enregistrament conegut abans del judici

La defensa ha aportat a la vista un enregistrament d’una conversa entre la jove i la seva germana que hauria conegut el dia anterior al judici. 

En aquesta conversa, la noia manifestava que s’havia equivocat, que els fets denunciats eren falsos i que volia retirar l’acusació contra l’exparella de la seva mare.

L’acusat, per la seva banda, ha negat durant tot el procediment haver fet cap tocament a la jove i ha assegurat que la tractava com una filla.

També ha explicat que abans de la denúncia mantenien discussions i ha afirmat que fa quatre anys que no pot veure el fill que té en comú amb la mare de la jove.

 

La Fiscalia demana valorar una possible denúncia falsa

Després de la declaració de la denunciant, la Fiscalia ha conclòs que ja no hi havia prou elements per mantenir l’acusació, ja que el seu testimoni constituïa la principal prova de càrrec del procediment.

L’advocat de la Generalitat també s’ha mostrat favorable a l’absolució i l’Audiència de Lleida ha dictat la sentència absolutòria amb tots els pronunciaments favorables per al processat.

Paral·lelament, el ministeri públic ha demanat que es dedueixi testimoni per valorar si la conducta de la jove podria ser constitutiva d’un delicte de denúncia falsa.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit