Vilanova i la Geltrú acull la presentació de la Ruta del Xató 2021-2022

La Ruta celebra el seu 25è aniversari, i nomena ambaixador el xef Jordi Guillem

L’Espai Far de Vilanova i la Geltrú ha estat l’escenari de la presentació de la nova temporada de La Ruta del Xató.

La Ruta celebra el seu 25è aniversari amb una campanya que posa l’accent en la seva vessant més identitària, amb un eslògan que fa referència a la paraula “som”, i que permet explicar què és la Ruta del Xató per al territori: SOM gastronomia, però també SOM cultura, SOM patrimoni, SOM festa, SOM natura, SOM enoturisme, SOM fires, SOM mercats, SOM oci, SOM mediterranis, SOM una recepta llegendària.

La campanya d’enguany, doncs, vol fer esment en els hàbits del consumidor postCovid. El xató és una recepta 100% mediterrània que abraça les noves tendències de consum, la de receptes naturals elaborades amb ingredients de proximitat. Una tendència que ha emergit amb força en els últims mesos.

Durant la presentació, l’alcaldessa Olga Arnau ha volgut agrair la tasca duta a terme al llarg d’aquests 25 anys als tècnics, regidors, i ambaixadors: “gràcies per promocionar la nostra gastronomia, per defensar els productes de la terra. Tenim aquesta capacitat d’anar plegats, i fer que la gastronomia sigui un dels motors de la nostra economia, i d’atracció de visitants a les comarques del Garraf, l’Alt i el Baix Penedès. Confio que aquesta serà una edició de rellançament”.

L’alcaldessa també ha llançat un missatge de suport al sector de l’hostaleria, un sector tradicionalment fort, amb ganes de treballar i de recuperar-se després d’aquest any i mig tan dur de pandèmia.

Abigail Garrido, diputada de Turisme de Barcelona, també ha lloat la cuina local i els productes de proximitat, destacant que “és molt important posar en valor els productes del territori. La gastronomia és una part indestriable de l’experiència turística, per això donem tot el suport al sector, que ha estat empenyent durant tot aquest temps de dificultat”.

A l’acte hi ha assistit Marta Domènech, directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, que ha aconsellat “hem de fer que les nostres destinacions siguin úniques, els visitants busquen l’autenticitat en la diferència, i això és el que fa la Ruta del Xató”.

El president de la Ruta del Xató, Oskar Stöber, s’ha centrat en la sortida de la pandèmia, recordant que l’any passat no es va poder celebrar la Ruta, però que aquest any es reprèn amb voluntat d’arribar als 50: “darrere de la Ruta hi ha una estructura que l’ha mantingut dreta, malgrat la pandèmia. Esperem que una parada d’un any no l’aturi, seguirem en marxa”.

Finalment, el recent estrenat ambaixador de la Ruta del Xató, Jordi Guillem, ha fet gala dels seus dots de xef: “el xató és el plat combinat millor del món, perquè té tots els ingredients per ser un plat 10”.

L’ambaixador de la Ruta del Xató 2021-2022, el xef Jordi Guillem Muñoz, ha convertit en un referent el restaurant LO MAM des de l’any 2005, situat al mateix hotel que regentaven els seus pares a Segur de Calafell, on aposta per una cuina actual, artesana, creativa, amb arrels tradicionals però posada al dia amb productes del territori i de gran qualitat.

Abans ha tingut l’oportunitat d’inspirar-se en cuines d’arreu del món, on ha fet estades en ciutats com París, Londres, Suïssa, Itàlia, Chicago, San Francisco, Bangkok, Nova-Delhi… integrant-se en equips de restaurants amb més d’una estrella Michelin; referents com l’Elisabeth o el Grace (amb 3 estrelles Michelin) de Chicago, i L’IK a Lima. Cofundador del col·lectiu Terra i Taula, col·labora amb la Fundació Alícia, mitjans nacionals i estatals, i en publicacions d’àmbit gastronòmic.

L’acte de presentació de la Ruta del Xató ha comptat amb una degustació de xató procedent de cadascuna de les poblacions de la Ruta i amb vi de la D.O. Penedès. També s’ha ofert una visita guiada a l’Espai Far.