El 14 de juny comença el termini per poder presentar les candidatures per ser escollits Pabordes i Pabordesses de la Festa Major de Vilanova i la Geltrú de 2025.
El sistema d’elecció és el mateix que es va iniciar ara fa dos anys i que respon a la voluntat del consistori municipal de donar un major protagonisme a les entitats culturals de la ciutat. D’entre les diferents candidatures presentades s’escolliran set persones, que seran les encarregades d’organitzar la Festa Major de l’any vinent.
- Tres membres elegits entre les diferents associacions de cultura popular vinculades a les cercaviles de la Festa Major, que formen la Taula d’Associacions de Festa Major.
- Un membre elegit entre les diferents entitats culturals que consten al registre municipal. S’inclou en aquest apartat les AAVV que tinguin una activitat cultural constatada durant tot l’any.
- Un membre proposat per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú a la Junta de portaveus i escollit entre les persones que presentin la seva candidatura a Pabordessa o Paborde.
- Dos membres proposats per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú a la Junta de portaveus.
L’any 1997 es creava la figura de les Pabordesses i Pabordes com la comissió ciutadana encarregada de l’organització de la Festa Major de la Mare de Déu de les Neus.
Una figura que per la primera tinenta d’Alcaldia i regidora de Cultura, Teresa Llorens, ha resultat del tot imprescindible a l’hora d’organitzar la màxima expressió de festivitat a la ciutat, juntament amb el Carnaval. “L’organització de la Festa Major no s’entendria sense la figura d’aquestes dones i homes, que amb el seu treball i esforç, la seva il·lusió i l’estima que tenen per la ciutat, fan els vilanovins i vilanovines gaudim de la màxima expressió de festa i tradició”.
El termini per presentar les instàncies finalitza el 30 de juny. Si bé el tràmit no s’activarà fins al 14 de juny, ja es poden consultar els requisits necessaris i documentació que cal aportar.
Les sol·licituds es poden fer mitjançant el tràmit en línia del web municipal www.vilanova.cat. Hi ha dos tràmits diferenciats: Les entitats culturals que consten al registre municipal i associacions veïnals han de fer servir aquest tràmit , i les persones que vulguin presentar candidatura a títol individual han d’accedir mitjançant aquest altre tràmit. En aquest últim cas, les sol·licituds també es poden fer de manera presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, situada als baixos de l’Ajuntament.
Per a més informació us podeu adreçar a la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, al correu electrònic [email protected], o al telèfon 93-814.00.00, extensió 3130.