L’Ajuntament de Sitges i comerciants aposten per treballar units per fomentar un comerç viu, dinàmic i singular

Avatar photo
Imatge dels membres de l’associació del Comerç de Sitges. Cedida

L’Ajuntament de Sitges presenta la campanya ‘Sitges, comerç que inspira’ per fomentar el comerç de la vila. Mitjançant un vídeo institucional es mostra com Sitges té un comerç de proximitat, divers, creatiu i amb una identitat pròpia que aglutina un ampli ventall de tipologies de negoci: des dels comerços històrics i de tradició fins als innovadors. A través d’aquesta producció audiovisual es posa de manifest la voluntat de tenir un comerç unit, inspirador per sumar esforços i dirigir-se cap a un comerç autèntic, capdavanter i singular.
El vídeo institucional sobre el comerç s’ha exhibit aquest divendres en el marc d’una jornada convocada per la regidoria de Promoció Econòmica per presentar la nova associació Sitges Comerç. L’acte ha comptat amb més d’un centenar de comerciants, empresaris, representants d’institucions i de l’Ajuntament de Sitges s’han trobat a l’Hotel UHR Sitges Playa en un acte conduït pel periodista Gerard Romero.
El regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, ha destacat que “el valor del comerç de proximitat és molt important perquè té un paper cohesionador més enllà de ser una font d’activitat econòmica”. Des de fa anys l’Ajuntament de Sitges està treballant per aconseguir que el sector del comerç s’uneix i prengui part activa en el desenvolupament del sector per encarar els reptes que es van presentant. Segons Guillem Escolà, “l’Ajuntament vol reivindicar i impulsar el model de comerç de proximitat propi de Sitges, viu i dinàmic” i ha reivindicat que si treballem units i promocionem el comerç tradicional i innovador podem aconseguir-ho i ho aconseguirem”. A més, des del govern municipal es planteja com a repte aconseguir que “Sitges sigui un referent del Comerç per a les sitgetanes i els sitgetans i, també, per als turistes i visitants”, ha afegit Guillem Escolà.
El regidor de Promoció Econòmica ha destacat que “volem un comerç amb personalitat pròpia, lligat a esdeveniments especials de Sitges amb impacte cultural i turístic. A través de la celebració de campanyes comercials de dinamització vinculats a la celebració d’esdeveniments es promou una experiència comercial immersiva, diferenciadora i d’elevat valor afegit, cohesionada amb esdeveniments que sovint tenen un ressò internacional”.

Nova associació Sitges Comerç
Un grup d’empresaris i comerciants impulsen aquesta associació,que després de mesos de treball que aquest divendres s’ha presentat en públicaquest divendres. Carlos Prieto, membre de la Junta provisional de la nova associació Sitges Comerç, ha assegurat que “un comerç unit és un comerç fort”, per això, ha afegit que “esperem que compti amb el major nombre d’empresaris”. Prieto ha finalitzat la seva intervenció reafirmant que “tots junts podem fer coses molt grans”.
Mari Carmen Asuar, membre també de la Junta de l’Associació Sitges Comerç, ha apuntat els principals objectius de la proposta inicial: “Revitalitzar, dinamitzar i promoure el comerç de proximitat i de qualitat; sensibilitzar i fomentar el consum; fer créixer el nostre sector per aconseguir que la gent tingui interès per consumir aquí així no només perquè millorarem el comerç sinó també l’economia de Sitges; oferir productes i serveis que cobreixin i les seves expectatives i les seves necessitats per fer de la compra una experiència única per als clients”.
El grup impulsor de la nova associació també ha explicat quins són els reptes: “Estudiar les necessitats dels comerciants de Sitges, escoltar propostes de millora i les seves inquietuds; representar, defensar i promocionar els interessos econòmics, socials, laborals i professionals de tots els establiments associats; treballar per a la millora constant de a informació i la formació dels associats; establir un canal de comunicació formal amb l’Ajuntament, la Generalitat, la Diputació de Barcelona, l’Estat i altres entitats públiques i privades sempre amb diàleg i col•laboració; serveis d’assessoria, jurídics; crear targetes de fidelització; organitzar campanyes de dinamització per incentivar el consum, entre d’altres”.
La nova associació ha constituït inicialment una junta provisional. Però d’aquí a sis mesos es convocarà una assemblea general a tots els associats per escollir la nova Junta. Els estatuts especifiquen que la gestió de la nova associació es farà de manera professional i es contractarà un gerent.Per obtenir més informació de l’Associació Sitges Comerç es pot enviar un e-mail a: [email protected]
Durant l’acte s’han presentat alguns casos d’èxit entre associacions sectors tant a Sitges com en altres municipis. Totes les intervencions han posat de manifest la importància d’anar tots a una des de diferents àmbits. El gerent del Gremi d’Hostaleria de Sitges, Alejandro Eguía, ha declarat que “hem de col•laborar junts per competir millor. Per a Alejandro Eguía “el sentiment de pertinença ens uneix a tots”. I ha acabat el seu discurs explicant que cal “encarar el futur entre tots per saltar obstacles” i que “s’ha d’escoltar molt i parlar una mica menys”.
En la mateixa línia Salvador Giraut, botiguer, comerciant, empresari, expresident de l’ADEM (Associació d’Empresaris de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró) i directiu del grup Marfranc, ha afirmat que “anant sol hem arribat, però anant acompanyats arribem molt més lluny”. I també ha recomanat “Associeu-vos i treballeu conjuntament que teniu una bona base i amb aquesta base us en sortireu”.
La tècnica de Comerç de l’Ajuntament de Sant Cugat, Maria Rosa Martín, ha remarcat que “el comerç és vida” i “dóna una qualitat, una singularitat i una particularitat a qualsevol municipi”. També ha insistit que “des de l’administració cal tenir una mirada àmplia i cal treballar conjuntament amb els comerços ”. A més, ha posat de manifest que “calen polítiques transversals per treballar projectes globals”.
Per aportar una visió aplicada a Sitges, el gerent de l’Associació Sant Cugat Comerç, Jesús Carballo, ha repassat alguns dels trets distintius de Sitges “és un municipi turístic, és singular i atractiu, està a prop de Barcelona amb un paisatge i un entorn bonic, el mar…” Segons Carballo, “simplement el fet de venir a comprar-hi ja és passar la tarda, és una experiència”. Tot i això, cal tenir present que hi ha “un canvi de paradigma a causa de les compres per internet” afegeix Jesús Carballo. Per a Carballo, “estar associats us pot ajudar en un de les assignatures pendents del sector: la transformació digital”.
El regidor de Promoció Econòmica, Guillem Escolà, ha tancat la jornada reiterant que “des de l’Ajuntament de Sitges apostem per tenir una visió global per vincular Sitges amb el turisme, la promoció econòmica, el comerç, la cultura i el mar- com a elements que ens donen una identitat pròpia-. Tots aquests trets distintius són el nostre capital i el nostre valor afegit que fa que el comerç sigui singular i que comportarà que esdevingui un referent dins i fora de Sitges”. “Tenim molts reptes per endavant però farem pinya i treballarem plegats pas a pas per aconseguir-ho” ha afegit Guillem Escolà.

Aquest dijous, 12 de març s’inicia ‘Sitges comerç sobre rodes’, una acció de dinamització per unir els establiments comercials amb el Ral•li i el Noucentisme per tal que el comprador visqui una experiència global a Sitges.

Total
0
Shares
Notícia anterior

La unitat mòbil de reparació de petits electrodomèstics arriba a Sitges aquest dijous

Notícia següent

Primer cas confirmat de coronavirus a Lleida

Notícies relacionades