Dimecres, 9 de juliol de 2025
És notícia

Sitges prepara un nou contracte de neteja i recollida de residus

Avatar photo
Contenidors de la brossa a Sitges

L’Ajuntament de Sitges ultima el nou contracte de neteja i recollida de residus, després que l’anterior contracte hagi arribat al seu termini. Aquesta renovació suposa una oportunitat per avançar cap a un model més eficient i sostenible on la millora de les xifres de recollida selectiva i la neteja dels carrers són pilars fonamentals.

El nou contracte vol fer evolucionar l’actual sistema per alinear-se amb els objectius ambientals marcats per la legislació. El govern municipal vol reforçar, així, el seu compromís per aconseguir un Sitges més net, eficient i responsable.

El primer dels objectius del nou sistema és el de millorar els resultats de la recollida selectiva, a través de mecanismes que afavoreixin la separació correcta dels residus des de l’origen.

En l’àmbit de la recollida de brossa al domicili, es provaran sistemes nous com el “porta a porta”, en una versió mixta i en una versió total. En funció dels resultats, es podrien establir aquests sistemes (en alguna de les seves versions) en diferents zones, segons la densitat de població i l’ús de l’espai públic. Per tant, no es farà un canvi indiscriminat i arreu, sinó que s’adaptaran els sistemes de recollida domiciliària segons quin pot donar millor resultat en cada zona.

Una de les problemàtiques que el nou contracte vol afrontar és l’abandonament de residus a la via pública, tant de bosses de brossa com de voluminosos. Per fer-ho, es millorarà la freqüència de la recollida i també hi haurà un control del servei. L’Ajuntament recorda que es disposa del servei de recollida a domicili amb cita prèvia. Abandonar aquests residus en espais inadequats és una infracció.

El nou contracte també vol millorar el servei de recollida comercial, incorporant més establiments, augmentant la freqüència i horari de recollida i utilitzant tecnologia d’identificació per millorar el control i la traçabilitat dels residus.

Pel que fa a la neteja dels carrers, està previst un reforç amb un increment de jornades anuals, escombradores i vehicles, i una redistribució dels recursos per adaptar-los millor a les necessitats reals del municipi.

Amb aquest nou contracte, Sitges adapta i reforça el servei de neteja i recollida per respondre a les necessitats actuals i futures de la ciutadania, avançant cap a un sistema més sostenible, just i eficient.

El govern municipal vol fomentar una taxa justa, és a dir, establir un pagament segons la generació de residus, i millorar la qualitat del servei, mitjançant el control de prestacions i incidències i l’ús de tecnologia per al seguiment de l’activitat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
l’aula d’acollida d’estiu de l'Hospitalet de Llobregat

Uns 150 adolescents participen al juliol a l’aula d’acollida d’estiu de l’Hospitalet

Notícies relacionades