El ple de maig de Sitges portarà a aprovació inicial la LXXII modificació puntual del Pla d’Ordenació Municipal (POUM) en l’àmbit format per l’illa delimitada pels carrers Felip Font i Falp, Lola Anglada i Jacint Picas i els espais lliures de les parcel·les del camí de Capellans entre els números 53 i 57.
Amb aquest canvi es pretén canviar l’ordenació de les tres illes d’habitatges tancades 49, 50 i 51 que es troba a la zona del PPU-1 La Plana —Santa Bàrbara— Vallpineda unificant-les en una sola illa oberta garantint el desenvolupament i l’execució del sostre d’habitatge de protecció oficial (HPO) previst.
La modificació contempla dos àmbits d’actuació que garanteixen que es puguin fer els 482 habitatges en un mateix espai i generar una zona verda. En primer lloc, es garanteix l’edificabilitat prevista inicialment amb 482 pisos d’habitatge protegit a La Plana amb una zona verda.
També s’hi inclou ús comercial a les plantes baixes per dotar la zona de teixit i activitat comercial. En segon lloc, l’espai de zona del Venus es definirà com a sòl d’equipament públic pel barri que pot ser associatiu, esportiu o cultural, entre altres usos. També s’hi preveu un aparcament en subsol i una petita zona verda per al veïnat.
En l’àmbit d’hisenda, es portarà a aprovació la modificació de crèdit pel pressupost general de 2025 mitjançant crèdit extraordinari per atorgar una subvenció de 20.000 euros al Gremi d’Hostaleria de Sitges per a la promoció d’accions de restauració en el marc de la distinció de Catalunya l’any 2025 com a Regió Mundial de la Gastronomia i també per concedir una subvenció de 3.500 euros al Port Aiguadolç per a l’organització dels Concerts de Mitjanit que tenen lloc a l’estiu.
D’altra banda, la sessió plenària de maig portarà a aprovació la modificació del preu públic de venda de productes d’activitats culturals i de les festes populars de Sitges i entre altres, es tindrà en compte el Joc de les Festes de Sitges dissenyat per la Comissió de Corpus que es podrà adquirir per un import de 30 euros.
Propostes d’acord dels grups polítics municipals
Els grups municipals portaran les seves propostes d’acord a debat del plenari:
- Proposta d’acord del grup polític municipal Verds-En Comú Podem per garantir la qualificació permanent dels habitatges de Protecció Oficial (HPO).
- Proposta d’acord del grup polític municipal Vox pel suport als autònoms
- Proposta d’acord del grup polític municipal Vox per la devolució de l’IBI en habitatges ocupats.
- Proposta d’acord del grup polític municipal de Fets per Sitges per regular l’ús de pirotècnia durant la festivitat de Sant Joan.
- Proposta d’acord del grup polític municipal Socialista—El Margalló per a la implementació de convencions i lleis per a la promoció dels drets de les persones grans.
- Proposta d’acord del grup polític municipal del PP sobre l’obertura i l’accessibilitat del Palau Maricel.
- Proposta d’acord del grup polític municipal de Junts per Sitges per aturar l’enderroc de l’edifici del Club de Mar i assegurar la continuïtat de l’entitat i l’activitat esportiva i cultural.
El ple tindrà lloc aquest dimecres, 28 de maig, a les 16 hores al saló de plens i es podrà seguir en directe a través del canal de YouTube de l’Ajuntament de Sitges, a Ràdio Maricel i a Canal Blau TV.