Restauració, comerços, càmpings i establiments hotelers valoren positivament la Setmana Santa a VNG

Els comerços i establiments de restauració de Vilanova i la Geltrú valoren positivament la temporada de Setmana Santa, que ha representat un increment de l’activitat, malgrat les restriccions per la Covid-19. També han tingut un bon nivell d’ocupació els allotjaments de la ciutat, amb xifres entre el 60 i el 90%.

En l’àmbit comercial els establiments de VNG van registrar un increment de vendes ja des del dilluns 29 de març, amb l’inici del període de vacances escolars. L’associació Viu Comerç destaca que als carrers hi havia més afluència de gent del que és habitual i que hi havia cua a l’exterior d’algunes botigues.

El nivell d’ocupació en els hotels i apartaments va estar entre el 60 i el 90%. Destaca el 89% en el cas dels apartaments turístics i el 100% en algun establiment hoteler.

El regidor de Promoció Econòmica, Jordi Medina, considera que “les dades d’ocupació i activitat econòmica d’aquesta Setmana Santa han estat molt satisfactòries i demostren que el sector està molt preparat per afrontar la represa de l’activitat de forma immediata”.

“L’obertura de la mobilitat comarcal” diu el regidor de Promoció Econòmica “ha fet evident que molta de la nostra activitat econòmica és conseqüència de l’exercici de la nostra capitalitat vers el Penedès i la Catalunya interior i de ser destinació turística per aquestes zones i per l’àrea metropolitana de Barcelona”.

El sector de la restauració es mostra també satisfet del volum de feina durant la Setmana Santa. El gremi d’Hosteleria de VNG calcula que bars i restaurants han treballat el doble de l’habitual i “lamentablement no han pogut donar servei principalment per motius d’aforament”. Tot i que la majoria de clientela han estat locals i d’altres comarques, també s’han atès persones de fora de Catalunya, principalment franceses.

Jordi Medina creu que Vilanova i la Geltrú “continua sent una destinació turística de qualitat i aquests dies així ho hem viscut. Alhora el turisme repercuteix positivament en altres sectors econòmics de la ciutat i molt especialment en el sector del comerç i de la restauració”.

Pel que fa als càmpings, dos dels tres establiments que hi ha al municipi han assolit xifres notables d’ocupació, al voltant del 80%. El càmping Vilanova Park, en canvi,  ha omplert només el 43% de les seves places aquests dies, notant especialment que els turoperadors internacionals no han treballat i, per tant, hi ha hagut molt poca clientela internacional.