Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

L’OMIC de Vilanova aconsegueix resoldre amb èxit el 98% dels casos atesos durant 2020

Avatar photo

Dilluns, Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, comença una campanya informativa

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores, OMIC, va aconseguir durant l’any passat resoldre favorablement el 98% de les reclamacions i mediacions realitzades. L’Oficina de VNG estrena nova imatge i també posa en marxa una campanya informativa coincidint amb el Dia Mundial dels Drets de les persones Consumidores, que se celebra dilluns, 15 de març.

L’alcaldessa, Olga Arnau, ha volgut destacar la voluntat de facilitar al màxim a tothom el coneixement i la reclamació dels seus drets a l’hora de comprar i contractar, “volem que la gent tingui més present que des de l’Ajuntament tenim aquest servei i que tothom pot accedir-hi”.

El regidor de Promoció Econòmica, Jordi Medina, ha explicat que la voluntat és consolidar la imatge d’aquest servei públic. “Fem un pas més enllà, fem que l’oficina sigui més visible per la ciutadania. Quan parlem de consum veiem que hi ha males praxis, estafes, i cada cop és més important el servei que es fa i que la gent sàpiga els seus drets com a persona consumidora” ha dit.

L’OMIC va aconseguir de gener a desembre de 2020 rescabalar 75.690 €, relatius a més de dos mil casos gestionats. Els temes més freqüents de les consultes i reclamacions són la telefonia (18%) seguits per les assegurances (15%) -que han pujat respecte anys anteriors pel cas de la cínica dental Dentix-, el comerç (14%), i els subministraments bàsics (9%).

L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores, ubicada a la plaça de la Vila, ha rebut gairebé la meitat dels casos a través d’instància, un terç a través d’una trucada telefònica i la resta de manera presencial o bé per correu electrònic.

Des de l’inici de les restriccions a causa del Coronavirus l’atenció a l’OMIC ha de ser concertada prèviament. La Covid-19 ha condicionat també el consum, amb un augment de les males praxis relacionades amb el correu electrònic, per exemple.

L’Oficina ofereix informació i assessorament sobre els drets de les persones consumidores, gestiona queixes, reclamacions i denúncies i informa sobre la legislació i normativa relativa en matèria de consum. També és un punt on recollir full de reclamació, gestionar processos de mediació i conciliació i de promoció de campanyes i accions formatives sobre consum.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El concert de Mayte Martín posa punt i final a la tercera edició del festival Tarragona Sona Flamenc

Notícia següent

Sant Pere de Ribes constitueix les cooperatives escolars

Notícies relacionades