Dimarts, 19 de març de 2024
És notícia

La sitgetana Marta Sanahuja és la nova ambaixadora de La Ruta del Xató

Avatar photo

La nova temporada de la Ruta del Xató ha presentat com a nova ambaixadora la sitgetana, Marta Sanahuja, considerada una de les foodistes més influents de Catalunya

Imatge de Delicious Martha. Cedida

La temporada de la Ruta del Xató 2019-2020 ha arrencat aquest dilluns a la seu dels Castellers de Vilafranca ambl’objectiu de convidar a compartir les experiències amb el xató a través de les xarxes socials. Per assolir aquest repte, aquesta nova edició de la ruta té com a nova ambaixadora la sitgetana Marta Sanahuja, una de les ‘influencers’ gastronòmiques més prestigioses coneguda en el seu perfil a les xarxes socials com a @Delicious_Martha.

Marta Sanahuja ha confessat que de petita mai es feia xató a casa, però que si recorda que anaven a dinar a fora amb la seva família per gaudir d’un bon xató. Per a ella, la gastronomia uneix a les persones i traspassa fronteres. La influencer sitgetana va estudiar Publicitat i Relacions Públiques a la Blanquerna, seguint el seu instint de voler comunicar. Però un canvi de rumb en la seva vida personal i professional va fer que s’endinsés en el món de la cuina, descobrint que és el que realment volia explicar. Per a Sanahuja, la Ruta del Xató és una aventura gastronòmica per descobrir i, per això, engrescarà els seus més de dos-cents mil seguidors a Instagram a fer xató. També ben aviat engegarà un concurs a les xarxes socials per veure qui dels seus seguidors fa el millor xató.

Segons Sanahuja, “@deliciousmartha va sorgir de la il·lusió d’ajuntar les meves dues passions: la comunicació i la gastronomia, l’espai on posa la seva ànima i que ha passat de ser un hobby a un treball diari que la fascina i l’omple de vida”.

Al blog de Delicious Martha convida a fer un viatge a través de la gastronomia, visitant diferents llocs del món en cada mos, amb cada nou sabor. També s’hi pot descobrir nous llocs on gaudir del bon menjar; es trobaran ingredients i sabors diferents, i els orígens de cada plat oconèixer els esdeveniments més destacats del sector i alguna altra història curiosa al voltant del món del xató.

Enguany, la ruta presenta un catàleg de butxaca amb format de mòbil, que inclou totes les iniciatives turístiques i les diferents “Rutes” que com a visitant del territori es pot gaudir. Es pot viure la Ruta del Xató gastronòmica, però també la turística fent-la amb amics, en parella o en família.

L’acte de presentació de la Ruta del Xató ha comptat amb la presència de M. Dolors Rius, regidora de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca; i Jordi Gasol, vicepresident de la Coordinadora de Gremis de la Ruta del Xató. Amb la inauguració de la nova temporada de la Ruta del Xató 2019-2020, arrenquen cinc mesos d’activitat cultural i gastronòmica a les comarques de l’Alt Penedès, Baix Penedès i el Garraf. Una iniciativa que potencia l’activitat turística i gastronòmica de la zona i fa que augmenti la notorietat d’un plat tradicional, com és el Xató.

Tots els establiments adherits a la Ruta del Xató ofereixen a la seva carta diverses propostes culinàries elaborades amb xató.La ruta del xató és una iniciativa público-privada que aplega més de 200 propostes d’oci, cultura, natura, platja, enoturisme, espectacles, festivals, museus, senderisme, degustacions, concursos, xatonades populars, escapades temàtiques i d’altres activitats.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Govern de Sitges presenta propostes de futur i fa balanç dels primers mesos

Notícia següent

Lleida i Cervera exploren noves vies de col·laboració

Notícies relacionades