Es posa en marxa l’Atenció amb Cita Concertada a l’Ajuntament de VNG

Avatar photo

Durant el dia d'avui l'OAC ha concertat cites presencials per realitzar tràmits llargs com empadronaments. Altres serveis començaran a atendre presencialment a partir de dilluns vinent

Imatge de OAC VNG. Foto: Aj. VNG

Des d’aquest dimecres 13 de maig, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ja atén presencialment mitjançant el sistema d’Atenció amb Cita Concertada(ACC). Els serveis ubicats a les dependències de l’edifici principal disposen d’un espai compartit d’atenció a la ciutadania al vestíbul i despatxos de la planta baixa que s’ha adequat amb totes les mesures de seguretat i Punts d’higiene per minimitzar el risc de transmissió de la Covid-19.

Els primers tràmits presencials que s’han gestionat mitjançat la cita concertada són els relatius a l’empadronament. Aquest tràmit obligatòriament s’ha de fer en format presencial i habitualment es fa necessari que la persona que s’ha d’empadronar es presenti amb el titular de l’habitatge o del contracte de lloguer on s’ha de fer l’empadronament. Amb les mesures actuals implantades, l’OAC ha habilitat el sistema d’Atenció amb Cita Concertada per atendre aquest tràmit municipal.

Durant aquest primer dia, s’han concertat cites des de les 8 i fins a les 14 h, per poder registrar un empadronament cada hora, mentre que a la tarda de les 16 a les 20 h, també amb cita concertada cada 30 minuts s’atendrà altres tràmits presencials llargs. En els primers dies de funcionament del nou sistema d’atenció al públic, ja hi ha previsió de concertar un centenar de cites, només a l’OAC.

Així mateix, des de dilluns l’Oficina d’Atenció Ciutadana atén presencialment sense necessitat de cita concertada altres tràmits que, indispensablement s’han de fer de forma presencial, però que no requereixen d’un temps de tramitació dilatat, com per exemple registre de documentació, volants de padró, certificat de Fe de vida o instàncies generals en cas de no disposar de signatura digital. En aquests casos la ciutadania pot anar-hi directament, demanar cita a l’OAC al gestor de codi QR de l’entrada i esperar al seu torn.

Ja sigui per accedir a una cita concertada o bé per fer qualsevol tràmit a l’OAC, és indispensable seguir les mesures higièniques i de distància social establertes. En aquest sentit, quan s’entra a l’Ajuntament cal dur posada la mascareta, fer el rentat de mans amb gel desinfectant que hi ha els Punts d’higiene habilitats, mantenir la distància de seguretat i atendre les indicacions del personal de Recepció o bé dels informadors i informadores que atenen els dubtes de la ciutadania en aquests primers dies d’aplicació del nou sistema d’Atenció amb Cita Concertada (ACC).

Regidories amb sistema d’atenció al públic ACC

Actualment funciona l’ACC en l’atenció al públic presencial de l’Oficina Local d’Habitatge (OLH); Llicències d’obres i activitats d’Urbanisme; Espai públic i Mobilitat; Participació, Oficina d’Entitats i Gent Gran; Alcaldia; Gestió Tributària; Recaptació; Expedients sancionadors i l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). D’altra banda les oficines ubicades en d’altres edificis municipals, com la Regidoria d’Acció Social i Dependència i serveis com l’OMIC, l’IMET, VNG Aparcaments o Companyia d’Aigües, també atenent presencialment a través d’un sistema de cita concertada, al qual s’hi ha d’accedir, havent contactat prèviament amb la regidoria o sevei.

Funcionament de l’Atenció amb Cita Concertada (ACC)

Per accedir a l’ACC, cal contactar amb el departament en qüestió. Personal administratiu i tècnic atendrà telefònicament en horari de 9.30 a 14 h, les demandes d’informació, dubtes o qualsevol altra qüestió sol·licitada i si és imprescindible fer una gestió presencial, s’acordarà una cita concertada. S’informarà  de com procedir el dia assignat i s’enviarà un correu electrònic amb un codi QR que servirà per confirmar l’arribada a l’Ajuntament el dia de la cita. Les persones que no disposin de correu electrònic o no puguin descarregar el codi QR, s’hauran d’adreçar a Recepció de l’Ajuntament i amb el seu DNI podran confirmar l’arribada i obtenir el comprovant de la cita.

Així mateix, es demana que l’espera es realitzi a l’exterior de l’Ajuntament per garantir la distància de seguretat interpersonal. Tres pantalles informatives ubicades en diferents llocs anuncien el número de cita i la taula on es farà l’atenció. Abans d’entrar a l’oficina cal seguir les indicacions d’higiene individual: higiene de mans amb gel desinfectant i utilització de guants d’un sol ús. Encara que l’ús de mascaretes actualment no és obligatori, des de l’Ajuntament en recomanem el seu ús.

Aquesta nova organització de l’atenció al públic pretén que en cas que sigui imprescindible venir a l’Ajuntament, es puguin realitzar la totalitat de tràmits i gestions amb una única visita en aquest punt d’Atenció amb Cita Concertada o bé a l’OAC.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els serveis de manteniment de la jardineria municipal posen a punt els parcs i jardins de Lleida

Notícia següent

VNG oferta en el període de preinscripció escolar 596 places per a P3 i per a 594 a 1r d’ESO

Notícies relacionades