Entrevista a Eva Bolaño, Directora dels Mercats Municipals de VNG

Avatar photo

Tenir uns mercats actius com el Mercat del Centre i el Mercat de Baix a Mar són un atractiu per a la ciutat

Imatge d’Eva Bolaño al Mercat del Centre. Cedida

Quina és la història del mercat de VNG?

Es va inaugurar l’any 1941, tot i que abans ja existia el concepte com a mercat. Hi havia diferents ubicacions de mercats, inclòs el de la Plaça Soler i Carbonell. L’any 2000 va ser necessària fer una remodelació que avui encara és vigent. No obstant això, la zona del peix sempre ha estat al centre, és el cor del mercat, el peix fa bategar el mercat. Jo penso que la gent ve a comprar peix fresc i ja deriva a comprar tot un altre tipus de productes.

Quins creu que són els principals atractius dels mercats municipals de VNG?

El producte de proximitat, de quilòmetre zero. El peix ve directament de la Llotja i les sínies que tenim a la vila són una rica font d’abastiment pel comerç local. La persona que té cura per la seva salut, ve en cerca de la dieta mediterrània i els nostres centres són el clar exemple d’indret on poder-la trobar. Cal afegir que no tot el producte que s’hi pot trobar és de proximitat;  també tenim marisc de Galícia i altres queviures d’arreu de la geografia espanyola.

Com és aquest producte que podem trobar al mercat municipal? Quins són els elements distintius d’un producte de mercat en comparació amb un de supermercat?

La proximitat i la tradició de la compra-venda amb el client. Quan tu vas a comprar al mercat, si ets client habitual, el o la paradista ja coneix els teus gustos, et proposa maneres de com treure-li el màxim profit al producte que estàs adquirint. A més de comentar, en reiterades ocasions, les receptes tradicionals que formen part del nostre receptari local. En l’àmbit de la sostenibilitat, un mercat contribueix de manera directa en aquesta protecció i preservació del medi ambient reduint en tot el possible el nombre d’envasos i de plàstics, més que no pas si vas a un supermercat.

Com es treballa la promoció d’un mercat?

Per una banda, hi ha la fidelització de les parades amb els seus clients amb promocions, regals o facilitats. Altres ofereixen un tipus de promocions especials cap a un públic concret. També faciliten i evolucionen, no ens podem quedar estancats. Cada cop es facilita més el que és la transacció comercial amb el client, apostant per les noves tecnologies com el Bizum.

Creu que la figura dels mercats municipals està en perill davant de les grans superfícies?

No. Hem de buscar noves fórmules per atraure a públics joves, reinventar-nos.  Estem estudiant fer campanyes dirigides a persones joves. Una bona manera de promocionar o de donar visibilitat dels mercats a aquest públic més jove podria ser a través de tasts, degustacions i nits temàtiques com les que es realitzen al Mar de Tapes al Mercat de Baix a Mar.

Per a vostè, quins són els principals inconvenients que pot trobar un comerciant quan va al mercat? En què caldria millorar?

Horari i pàrquing. Al ser al centre de Vilanova ens trobem amb un problema d’aparcament. S’està intentat implementar un sistema d’aparcament gratuït durant un període de temps de dues hores per compres superiors a una quantitat de diners. Estem negociant amb Saba i esperem que les negociacions arribin a bon port.

Pel que fa a l’horari, obrim de vuit del matí a dues de la tarda. Malauradament només trobem el mercat obert a les tardes el dimarts i el divendres. Per a  tothom qui treballa fins a les tres de la tarda és una bona opció que estem intentant implementar en més dies de la setmana. En tot cas,  sempre hi ha la possibilitat de venir els dissabtes al matí que està obert fins a les tres del migdia.

Quins són els beneficis que proporciona el mercat a una ciutat com Vilanova i la Geltrú?

Tenir uns mercats actius com el Mercat del Centre i el Mercat de Baix a Mar són un atractiu per a la ciutat. Molts cops quan una persona viatja, va en cerca del mercat. Nosaltres des dels mercats també intentem fer venir al turista i que s’endinsi en les nostres parades, que descobreixin els nostres costums culinaris, els nostres productes autòctons i que interactuïn amb les persones que treballen i que vénen a comprar al mercat. Realment, és un fet que dóna molta informació sobre el lloc que estàs visitant.

Considera que s’està treballant bé la promoció d’aquests des de les entitats governamentals?

Sí. Des de ja fa anys, es dóna molta importància a aquests centres de vida que són els mercats. Tots els equips de govern han treballat per promocionar de valent aquests recintes. Des de l’Ajuntament es realitzen freqüentment campanyes de promocions. Una de les més exitoses va ser fa dos anys, “Tu ets la peça que falta”, s’intentava buscar o trobar nous paradistes. A hores d’ara, dintre de pocs dies llançarem una nova campanya en aquest mateix sentit de cerca de nous paradistes. Des de fa uns mesos tenim vigent la de “Tens el guapo puja’t”, volem dir que som aquí, que si t’alimentes bé estaràs més atractiu/va, reivindiquem la força del menjar sa i saludable.

 

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Surt a la llum la carta emesa per HazteOír.org a les escoles i instituts del Garraf

Notícia següent

Modest Capell, de l’equip tarragoní Team Compak Camp Clar, mor en un accident

Notícies relacionades