Entrevista a Carles Gilibets, Director del Festival dels Jardins Terramar

Aquest any tindrem 14 dies de concert i 17 de Festival amb el nou espai Pop-Up Terramar

0
873
Imatge de Carles Gilibets al Terramar. Foto: Jordi Nieto

Quants anys fa que es dedica al món de la producció d’esdeveniments musicals?

Vaig començar en el món dels esdeveniments quan era director de les emissores musicals del grup Prisa. Amb els 40 principals ja  organitzava aquests tipus d’esdeveniments musicals, concerts amb diferents formats, i quan vaig passar a ser director de nous negocis al mateix grup empresarial, era l’encarregat de crear i conceptualitzar propostes per marques vinculades al sector musical. També he col·laborat amb els principals promotors i festivals de Catalunya i Espanya.

Com arriba a la direcció del Festival dels Jardins Terramar?

Ara farà 3 anys que vàrem començar a treballar en la creació del Festival Jardins de Terramar com a necessitat cultural per la Vila de Sitges i posteriorment ens vàrem presentar al concurs públic per l’ adjudicació de la llicència per la creació del  festival a Terramar.

Què destacaria Carles Gilibets d’aquest festival?

El festival destaca sobretot per dues coses fonamentals: Primer la ubicació, l’espai, aquests jardins plens d’ història noucentista i d’art d’inicis del segle XX que enguany compleixen cent anys de vida. Uns Jardins lligats estretament al nom de Sitges, la fusió de Terramar Sitges, es un valor molt important. I en segon lloc També destacaria  tot el talent artístic que aporta la Vila de Sitges i la comarca del Garraf-Penedès, ja que tenim més de cinquanta actuacions de talent local. A hores d’ara, no hi ha cap Festival a Catalunya d’aquest perfil que tingui aquest nombre d’actuacions locals.

Com ha evolucionat el Festival des de l’edició zero fins a aquesta segona edició?

L’edició zero va ser com un tast, una mena de prova del que podia ser aquest festival. Va sorgir tres mesos abans de l’estiu i només vam poder concertar cinc concerts. L’evolució ens ha donat un creixement en molts aspectes. L’any passat ho fèiem en nombre d’intèrprets, de dies, repercussió nacional i internacional, i sobretot en tota la part del Village.  Allà, les marques podien trobar el seu espai i també hi incorporàvem l’art local. Aquest any evolucionem i anem més enllà amb el Pop-up Terramar.

Quines novetats destacaries del Festival d’enguany?

El Pop-up Terramar. Un espai obert, d’accés lliure, on hi haurà diferents parades d’artesania, moda, lifestyle, foodtrucks, art local… Està previst que hi hagi fins a quaranta expositors. La idea és que aquest nou espai ens acompanyi ja en aquest camí de creixement del Terramar, en les futures edicions. L’encarregada d’organitzar-ho és la Vinyet Zapater, una emprenedora sitgetana que està triomfant des de ja fa cinc anys amb el Winter Market de Nadal.

Quins son els principals caps de cartell d’aquesta edició?

De l’àmbit internacional, George Benson, qui és un gran guitarrista, un gran nom del jazz-blues nordamericà. Rick Ashley, un altre mite dels anys vuitanta i noranta amb cançons pop que ja són uns clàssics, i després una dona compromesa, lluitadora, que arriba pràcticament a la seva última gira, Joan Baez. En l’àmbit nacional, Melendi, Aitana, Hombres G, Niña Pastori, i també destacaria l’homenatge a Queen amb el concert de “Good SaveThe Queen” o l’espectacle de la Família del Super 3 que farem pels més petits. Tot això, sense oblidar-nos dels premiats Morat o el gran cantautor porto-riqueny i creador de veritables hits mundials, Luís Fonsi.

Quant de temps requereix muntar un espectacle d’aquestes característiques?

Doncs pràcticament un any sencer. Ara mateix ja tenim propostes de diferents artistes que podrien encaixar en la propera edició. Un cop acaba el festival i després d’un petit descans, tornem a posar-nos, des de finals d’agost que ja estem tancant negociacions. Intentem buscar artistes internacionals amb exclusivitat que no repeteixin actuació a Catalunya al llarg de l’estiu i millorar tota l’experiència Terramar, així com planificar les campanyes de comunicació i màrqueting.

El Terramar és un esdeveniment cultural, musical, però també solidari. Quina és aquesta vessant solidària?

Dintre del projecte, ens marcàvem aquesta vessant solidària i rellevant. Crec que ho hem aconseguit amb aquesta primera edició del  Sopar Solidari de la Lluna que es va celebrar a l’Hotel Melià aquí a Sitges i que col·labora amb les famílies que pateixen càncer infantil. Va ser tot un èxit i vam omplir l’aforament de la sala Garbí. L’objectiu era aconseguir una captació de fons amb la col·laboració de la Cursa de la Lluna Plena per destinar-los a la investigació de tractaments específics per al càncer infantil. De cara a les properes edicions esperem continuar realitzant aquesta tasca tan necessària.

A quin tipus de públic va adreçat el Festival?

Doncs és bastant variat, suposo que depenent de l’artista i del dia. La mitjana d’edat es podria situar entre els trenta a cinquanta-cinc anys aproximadament. I bàsicament a tothom que vulgui descobrir un Festival d’estiu a la Costa de Barcelona realment especial.

Quina projecció esperes que tingui en un període de cinc anys?

Personalment crec que aquesta edició podrem parlar de la consolidació del festival,Terramar ja es comença associar a talent local , Cultura,  i un nou reclam musical per venir a Sitges; tot i que m’agradaria que aquesta pregunta la poguéssim reprendre d’aquí a uns anys. Significaria que el festival té una llarga vida.

Quines són les xifres que mou el Festival?

L’any passat vam vendre 20.000 entrades, aquest any hem fet un salt qualitatiu en ocupació i posem a la venda 30.000. La xifra en impacte de marca va ser d’1.6 Milions d’Euros. El pressupost d’enguany serà d’1.8mE amb catorze dies de concert i disset dies de Festival amb el nou espai del Pop Up Terramar.

Creu que influeix la convocatòria d’eleccions municipals repercuteix en la projecció d’aquest Festival?

En principi no hauria d’afectar i ens consta que a la majoria dels partits polítics que es presenten els hi encaixa i interessa mantenir el Festival. Som conscients que es trobaran un festival que estarà en marxa i que esperem que tingui un futur brillant. És un valor afegit de cara al partit que guanyi el vint-i-sis de maig.

On es poden adquirir les entrades?

A TicketMaster, a la web del Festival o la botiga d’Halcón Viajes Sitges.

Jordi Nieto

FER UN COMENTARI