Els cursos de ‘Formació continuada per a la vida inclusiva’ de Sant Pere de Ribes, referents per a altres municipis catalans

Avatar photo

Aquestes actvitats han estat incloses en el Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya

Imatge de la reunió amb les famílies amb casos de diversitat intel·lectual. Foto CEDIDA

Els cursos del projecte Formació continuada per a la vida inclusiva, impulsats per l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes i l’associació SOS a la Capacitat Intel·lectual, han estat inclosos en el Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya. Aquest banc, depenent de la Federació de Municipis de Catalunya, la Fundació Carles Pi i Sunyer d’estudis autonòmics i locals i els ajuntaments de més de 5.000 habitants de Catalunya, identifica i difon experiències innovadores de govern i gestió municipal.

Segons els responsables d’aquest servei, el projecte Formació continuada per a la vida inclusiva “representa una aportació innovadora i de qualitat i pot servir de referència per a d’altres ajuntaments o entitats locals”.

La iniciativa reconeguda pel Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya ha consistit en dos cursos adreçats a les persones adultes amb diversitat funcional empadronades a Sant Pere de Ribes i les seves famílies que s’ha dut a terme durant la temporada 2019-2020 dedicats, respectivament, a l’estimulació cognitiva i a sexualitat i afectivitat.

L’objectiu d’ambdues propostes ha estat optimitzar el grau de funcionament de les persones d’aquest col·lectiu en diferents àmbits vitals (familiar, social i comunitari, entre d’altres). També ha buscat promoure la seva autonomia, qualitat de vida i benestar.

El contingut dels cursos

El curs sobre estimulació cognitiva ha anat a càrrec de la neuro-psicòloga Anna Soler. L’estimulació cognitiva fa referència a totes aquelles activitats dirigides a la millora del rendiment cognitiu global o d’alguns dels seus processos i components, mitjançant la implicació activa de les diferents funcions cognitives cerebrals. És beneficiosa tant per a la població ordinària com per a les persones que presenten algun tipus de trastorn neuronal.

Per la seva banda, la sexòloga i treballadora social Carolina Checa ha conduït el curs sobre sexualitat i afectivitat. Més enllà de treballar en les problemàtiques que puguin afectar les persones amb diversitat funcional, les sessions s’han centrat en oferir una visió integral de l’educació sexual, incorporant una visió bio-psicosocial que impliqui l’exercici dels drets sexuals i reproductius, amb un enfocament positiu, plaent, informat i saludable.

L’oferta continua el curs vinent

El projecte Formació continuada per a la vida inclusiva continuarà a partir de setembre, amb els cursos sobre sexualitat i afectivitat i gestió de les emocions, impartits per Carol Checa, i estimulació cognitiva, a càrrec de Mila Markovic. El passat 22 de juliol, l’Ajuntament va oferir una reunió informativa a la qual hi van assistir 12 famílies interessades a participar i el regidor de Formació, Josep Maria Llopart.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Covid-19 i la sanitat, primera preocupació dels catalans

Notícia següent

La Universitat de Lleida estarà en ‘serveis mínims’ de l’1 al 24 d’agost

Notícies relacionades