Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Prop del 90% d’ocupació hotelera a Vilanova aquest estiu

Avatar photo

Es consolida la ciutat com a destí familiar amb un increment notable de turisme estranger

Vilanova i la Geltrú es consolida com a destinació de turisme familiar després d’una temporada d’estiu on les pernoctacions en família i grups d’amics han augmentat de forma exponencial, sobretot per part del visitant internacional qui, novament ha escollit la ciutat per fer passar-hi uns dies de vacances.

La temporada turística ha anat de menys a més, amb un juliol on la xifra d’ocupació hotelera va ser del 87%, i que a finals d’agost s’ha situat en el 91% de mitja, si bé càmpings, hotels i apartaments turístics han estat al 95% d’ocupació.

Unes dades que mostren, ja no només l’increment del 20,5% respecte a l’any passat, sinó que també milloren xifres de campanyes anteriors prepandèmia, i que sobretot, tal com ha destacat el regidor de Projecció de Ciutat, Jordi Medina, han permès consolidar la ciutat com a destinació de turisme familiar”Veiem que el públic que ens visita a l’estiu ja no està tan diversificat i que, cada cop més, Vilanova i la Geltrú es consolida com a destinació de turisme familiar”.

Pel que fa a la seva procedència, enguany hi ha hagut un canvi de tendència respecte als darrers dos anys, i s’ha observat un increment notablement del turista estranger, principalment procedent de França “Aquest any les xifres s’han capgirat. La major part del públic que ens ha visitat és d’altres regions d’Europa, sobretot públic francès. La tendència general, postpandèmia, ha fet que la gent de Catalunya i de l’estat espanyol hagin optat per destinacions internacionals, i a l’inrevés, nosaltres hem estat destí internacional”.

Per Jordi Medina, és evident que el sostre de l’ocupació ve marcat per una falta de places hoteleres, que és en el que s’està treballant des del govern de la ciutat. No obstant l’aposta municipal és la d’aconseguir una ocupació estable durant tot l’any “No volem focalitzar l’ocupació turística només en la temporada d’estiu, sinó en la desestacionalització, de manera que durant tot l’any hi hagi esdeveniments de ciutat que aportin visitants i turisme a Vilanova i la Geltrú, i que aquesta ocupació es mantingui al llarg de l’any”.

  • Oficina Municipal de Turisme

A Vilanova i la Geltrú hi ha tres punts d’informació turística. Les oficines municipals, situades al passeig Marítim i a la plaça de la Vila, i el punt d’informació del Museu del Ferrocarril, un dels que més visites rep durant tot l’any.

En el cas de l’oficina del passeig Marítim, enguany han atès un 4,84% més de visites durant el juliol, una xifra que contrasta amb l’agost, quan hi ha hagut un descens d’atencions del 15,56% respecte a l’any passat. Pel que fa a la tipologia d’usuari ha augmentat en gairebé un 2% el turisme familiar i en grup. Pel que fa a la procedència, ha disminuït el visitant nacional i ha augmentat l’internacional, principalment França, seguit per Regne Unit, Alemanya i Països Baixos.

A l’oficina de la plaça de la Vila, en canvi, l’increment d’atencions al públic ha estat del 20%. Han augmentat un 78% les visites individuals un 78% i un 17% les familiars. Per edat, la majoria de consultes les han fet persones majors de 65 anys, seguides per les persones d’entre 45 i 64 anys. I pel que fa a la procedència, ha augmentat un 60% el visitant espanyol, seguit pel francès en un 78%.

Durant la campanya d’estiu, el punt d’informació turística del Museu del Ferrocarril ha atès al voltant de vuit mil consultes. Com en els anteriors casos es confirma la mateixa tendència, que no és altre que l’increment del visitant internacional. Pel que fa al tipus de consulta, la majoria ha estat sobre gastronomia i sobre l’oferta museística de la ciutat.

  • Mercat d’Artesania

Del 23 de juny al 28 d’agost s’han instal·lat al passeig del Carme 10 parades del Mercat d’Artesania, amb una oferta de productes que incloïen joieria, bijuteria, roba i complements, i instruments musicals, entre d’altres. La valoració dels artesans pel que fa a la seva estada ha estat positiva, destacant el bon temps i l’augment de visitants. Tot i l’increment de vendes d’aquest any, les xifres encara són inferiors a les d’abans de la pandèmia.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mercat d’Estocs amb degustació gastronòmica a Calafell

Notícia següent

La jornada cultural ‘Rere les petjades dels càtars’ aquest dissabte a Creixell

Notícies relacionades