Sorea nega haver estafat als ampostins i ampostines

0
491
Circ Raluy Legacy 728×90

Sorea ha volgut pronunciar-se davant la informació que ha proporcionat aquest matí l’ajuntament d’Amposta davant la denúncia presentada pel regidor Germán Ciscar, esmentant que Sorea estafava continuament als ampostins i ampostines.

Sorea ha enviat el següent comunicat:

1. En data 5 de juliol del 2018, SOREA va rebre una notificació de l’acord del Ple de
la Corporació, adoptat el 28 de maig, per mitjà del qual es manifestava que l’oficina de SOREA d’atenció al ciutadà amb horari d’atenció de 9.00h a 13.00h, hauria de tenir un horari d’atenció al públic de 8 hores segons el Plec regulador del contracte de gestió del servei d’aigua.

2. En el seu document de resposta, SOREA va detallar que la companyia havia reduït
l’atenció presencial perquè havia posat a l’abast de tots els abonats diversos canals d’atenció alternatius, entenent que les companyies de serveis i especialment les de serveis bàsics com la de l’aigua, han d’oferir als seus usuaris canals d’atenció per resoldre consultes i fer gestions sense que sigui necessària l’atenció presencial a l’oficina i en horaris ininterromputs. Aquests serveis no estaven inclosos en el contracte inicial de prestació de serveis. Sí que ho estava el Centre d’atenció telefònica d’avaries, que és un servei gratuït i que funciona les 24 hores del dia, 365 dies a l’any de forma ininterrompuda.

3. Aquests nous serveis d’atenció es poden dur a terme gràcies a les noves eines i canals d’atenció al client que SOREA ha implementat. Aquestes noves eines són l’Oficina Virtual, la web, l’app, el Centre d’atenció telefònica comercial, el Centre telefònic de recepció automàtica de lectures, Servialertes, Twitter i Wicot. A través d’aquestes canals tots els nostres usuaris poden realitzar qualsevol tipus de gestió sense que sigui necessària la seva presència física a les oficines d’atenció ciutadana.

4. El servei d’atenció telefònica comercial el realitza una empresa externa i comporta un cost anual de 6.630 euros, inclòs específicament a l’expedient de tarifa.

5. El document de resposta al requeriment en relació a l’horari d’atenció al client del Servei Municipal d’Aigua d’Amposta, presentat per SOREA en data de 19 de juliol de 2018, contenia un error involuntari que és el cost del servei d’atenció telefònica comercial, que erròniament vam situar en un import anual de 6,630 euros/client (sis euros amb sis-cents-trenta cèntims), quan el cost real és de 6.630 euros anual, i aquest està inclòs específicament a l’expedient de tarifa aprovat per l’Ajuntament d’Amposta i autoritzat per la Comissió de Preus de Catalunya. Per tant, el cost anual per client se situa en només 0,5906 euros.

6. Entenem, per tant, que les acusacions efectuades pel regidor a l’oposició Germán Ciscar es deuen a una confusió doble. En primer lloc, hi ha dos Centres d’atenció telefònica: el d’avaries i el comercial. El Centre d’atenció telefònica d’avaries és, com ja s’ha assenyalat, un servei gratuït. El Centre d’atenció telefònica comercial és un servei no gratuït indispensable avui en dia per una correcta atenció al client, i amb un cost anual de 6.630 euros. En segon lloc, a partir de l’error que vam cometre en el document de resposta al requeriment de l’Ajuntament d’Amposta, quan vam situar el cost anual del Centre d’atenció telefònica comercial en 6,630 euros/client, el regidor de l’oposició ha traslladat aquest import al total d’abonats i d’anys de contracte transcorreguts i ha situat aquest cost erròniament en més d’1 milió d’euros.

7. Aquesta situació es podia haver evitat si, per la seva banda, el regidor Germán Ciscar hagués instat l’Ajuntament d’Amposta o bé a SOREA a clarificar aquesta xifra que, atesos els costos anuals del servei a Amposta, és desproporcionada.

8. SOREA no té cap coneixement oficial de la presentació d’aquesta denúncia judicial per part del regidor de Plataforma per Catalunya. Des de SOREA ens hem posat en contacte amb l’Ajuntament d’Amposta per explicar-los-hi aquest error involuntari que ha provocat aquesta confusió.

FER UN COMENTARI