Turisme de Calafell llança una campanya de promoció per atreure visitants

L’energia i la il·lusió per tornar a gaudir dels petits plaers de la vida, amb seguretat, en són els arguments principals

Pla general de la platja de Calafell a l'estiu. (Cedida)

Turisme de Calafell ha posat en marxa una campanya de promoció per difondre una imatge de seguretat en el turisme de proximitat. Sota el títol “Calafell transmet energia”, la iniciativa vol posicionar de nou el municipi en el mercat turístic, malmès per la Covid-19. I l’objectiu és revertir la possible davallada en l’ocupació d’estiu, buscant un nou posicionament en el mercat turístic català, espanyol i europeu.

La campanya tindrà un fort suport publicitari en mitjans de comunicació tradicional, tant en mitjans generalistes com especialitzats. També amb anuncis als principals intercanviadors de transport públic. Però donarà la batalla especialment en les xarxes socials, en concret a Facebook i Instagram, fins i tot amb la participació de destacats “influencers”. I l’argument principal serà un vídeo que, d’acord amb el lema de la campanya, vol transmetre energia i il·lusió després de llargs dies de confinament a casa.

Segons explica la tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat de l’Ajuntament, Lluïsa Lastra, “la campanya ofereix propostes per gaudir de la platja, natura, l’esport, la cultura i la gastronomia en un entorn segur i proper, en família o amb amics, amb molta energia i optimisme”. Lastra afegeix: “Volem convidar a gaudir dels petits plaers de la vida: la bona taula, el patrimoni històric, les passejades a la vora del mar i a les zones comercials, gaudir del mar, fer esport… en un marc incomparable com Calafell”.

El vídeo està protagonitzat per comerciants, restauradors, hotelers, empresaris del lleure, esportistes, persones i grups del món nàutic… entre altres, de Calafell. L’ha realitzat el cineasta calafellenc Jordi Nin, amb imatges de Xavier Arques i del fons audiovisual històric de la productora Bonamedia, amb muntatge de Jordi Castells. El ganxo principal és la banda sonora, el tema musical “Transmets energia, del grup calafellenc Buhos. La cançó pertany al disc “La Gran Vida” i té música de Jaume Nin i lletra, de Guillem Solé.

Bona part d’aquestes accions promocionals s’adrecen al públic final, però també n’hi haurà de destinades a professionals del sector turístic. I Turisme de Calafell coordinarà aquest esforç amb els agents econòmics locals del sector, amb altres institucions i amb operadors i agències de viatges.

Campanya en pro del personal que ha estat a primera línia

La campanya tindrà diferents eixos promocionals. Un d’ells serà la gastronomia. Un altre, el turisme familiar, tot recuperant el record de l’anomenada Platja del Biberó. Però una de les més destacades serà la iniciativa “Ara et cuidem a tu”. De l’1 de juliol l 13 de setembre, s’oferiran descomptes i tota mena de beneficis a professionals que, durant la pandèmia, hagin treballat en primera línia, en l’atenció a persones que han patit la Covid-19.

S’hi podrà acollir el personal sanitari (metges, infermeres, auxiliars, zeladors, administratius i de la neteja), i el dels cossos i forces de seguretat, siguin locals, autonòmics o nacionals. Caldrà ser major d’edat i acreditar que s’ha treballat en primera línia durant els mesos de març, abril, maig i juny de 2020.

Ajuts i formació

Aquesta campanya reforça les accions iniciades ja per l’Ajuntament per donar suport al sector turístic, tant al comercial com al de restauració i allotjament, així com de la resta de sectors econòmics, tots ells afectats per l’emergència sanitària. S’ha creat un fons d’ajuts de 750.000 euros, adreçat a persones treballadores autònomes, empreses i microempreses establertes al municipi per pal·liar la manca o disminució d’ingressos i contribuir a recuperar la seva activitat empresarial.

A més, s’estan compartint amb el teixit empresarial amb informació i formació sobre la situació general i relacionada amb recursos per a la represa i la remuntada, mitjançat càpsules pròpies o d’altres procedències.