L’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP) acaba de llançar nou marxandatge per promocionar el municipi. Amb aquest objectiu s’han fet diferents elements (una làmina, una postal i una bossa tipus tote bag) amb una imatge diferent per a cada un dels 5 principals nuclis de Palafrugell (Calella de Palafrugell, Llafranc, Tamariu, Llofriu i Palafrugell), creada per la il·lustradora palafrugellenca Anna Grimal.
Aquests elements ja es poden adquirir a les oficines de turisme del municipi. A Palafrugell s’hi trobaran tots els models, mentre que a les oficines ubicades a platges, hi hauran els del nucli on estan ubicades. Algunes empreses d’allotjament del municipi també han fet comanda d’aquests materials per disposar-ne als seus establiments.
La idea de crear marxandatge sorgeix de les pròpies oficines de turisme, al constatar que els souvenirs turístics són un element encara indispensable per a molts viatgers. Fins a l’actualitat, a Palafrugell no es disposava de cap article de marxandatge creat i distribuït des de la pròpia administració.
Així doncs, per cobrir aquesta demanada, l’IPEP va encarregar a la il·lustradora Anna Grimal, la creació d’una imatge amb la qual s’identifiquessin elements del nostre territori. Aquesta imatge, acompanyada del nom de l’indret, i del logo del Visit Palafrugell, és un reclam per fer marca i estendre la imatge de Palafrugell i les seves platges.