Dijous, 15 de maig de 2025
És notícia

Tossa de Mar estalvia 1.102 m³ d’aigua potable per combatre la sequera

Avatar photo

Donada l’actual situació de sequera, l’Ajuntament de Tossa de Mar ha procedit a dur a terme un conjunt d’accions destinades a reduir el consum d’aigua municipal.

Les mesures adobades van permetre fins al mes de juny aconseguir un estalvi d’aigua potable de 1.102 m³ respecte al mateix període de 2022, d’acord amb la informació que es disposa dels comptadors de les dutxes de les platges del nucli i dels principals punts de reg.

Aquesta reducció ha contribuït a mantenir els consum municipals dins dels límits establerts per l’Agència Catalana de l’Aigua.

En concret, s’han pres les següents mesures:

  • No s’han implantat les dutxes a les platges.
  • S’ha anul·lat el reg amb aigua potable de les zones verdes, realitzant en les zones que ho permeten, regs d’aigua regenerada mitjançant cisterna.
  • S’ha eliminat la neteja de carrers amb mànegues que empren aigua potable, realitzant en aquelles zones que ho permeten, neteja amb mitjans alternatius.
  • S’ha continuat amb l’aposta per substituir els urinaris dels banys públics, per urinaris sense aigua.

 

L’Ajuntament és conscient de les dificultats i contratemps que  algunes d’aquestes restriccions han provocat.  Per això, es vol agrair a la ciutadania i l’empresariat local la comprensió davant aquesta situació i, al mateix temps, celebrar els esforços realitzats per a reduir al màxim els consums d’aigua potable, comesa imprescindible per afrontar la greu situació de sequera que estem patint.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tallada l’AP-2 a Lleida a causa de l’accident d’un camió

Notícia següent

Un jove de 26 anys li arrenca un dit a l’avi a mossegades en una discussió

Notícies relacionades