Nova jornada de caos: Metges, professors i pagesos segresten i tallen l'AP-7

“Necessitem generar molèsties perquè se’ns escolti”, han defensat alguns dels participants en les diferents concentracions

19 de març de 2026 a les 12:03h

Nova jornada de mobilitzacions amb impacte directe a la mobilitat. Centenars de docents, metges i pagesos amb tractors han tallat l’AP-7 a Sant Gregori (Gironès) aquest dijous al matí, en una acció que ha acabat provocant retencions importants i que s’ha sumat a altres talls a la xarxa viària catalana.

Inicialment, els Mossos d’Esquadra han impedit l’accés dels tractors a l’autopista, però els manifestants han aconseguit tallar la via a peu i, posteriorment, els tractors han trobat un altre punt per accedir-hi, sumant-se al tall poc abans de les 11.30 hores.

 

Mobilitzacions simultànies a diverses carreteres

Les protestes no s’han limitat a Girona. A primera hora del matí, els docents han protagonitzat talls a la C-58 a Sant Quirze del Vallès i a la C-32 a Mataró, en el marc de la quarta jornada de vaga del sector educatiu aquesta setmana.

A Sant Quirze, els manifestants han bloquejat la C-58 en ambdós sentits cap a les 7.30 hores, amb pancartes i crits de “vaga, vaga”. El tall s’ha allargat fins a prop de les nou del matí.

A Mataró, la protesta ha començat minuts abans de les vuit, amb el suport dels Bombers, i ha acabat derivant en el tall de la C-32 en els dos sentits durant més de mitja hora.

 

Protesta amb tractors i “classe al carrer” a Girona

A Girona, unes 700 persones i una quarantena de tractors s’han concentrat davant del pavelló de Fontajau. Allà, els manifestants han escenificat una classe simbòlica al carrer, amb pupitres i pissarra, abans de dirigir-se cap a l’AP-7. Tot i el dispositiu policial, els manifestants han aconseguit tallar la via i repetir-hi l’acció reivindicativa. Paral·lelament, també s’ha registrat un altre tall a l’AP-7 a l’altura de Vilablareix en sentit Girona.

La jornada ha començat amb una marxa lenta d’una vintena de vehicles entre Salt i Girona, que ha provocat importants retencions en un dels accessos més transitats a la ciutat. La protesta, liderada per bicicletes amb pancartes, ha coincidit amb hora punta i ha col·lapsat la C-65 en direcció a Girona.

 

Crítiques al Govern i exigència de negociació

Els docents asseguren que continuaran amb les mobilitzacions per forçar el Govern a negociar. Critiquen l’acord assolit amb CCOO i UGT, que consideren “insuficient”, i reclamen mesures com la reducció de ràtios, menys burocràcia i millores salarials. Necessitem generar molèsties perquè se’ns escolti”, han defensat alguns dels participants, que adverteixen que la situació als centres educatius és de “desbordament”.

Amb aquesta nova jornada de protestes, el conflicte al sector educatiu continua escalant mentre augmenta la pressió sobre el Govern.