L’alcalde de Lloret de Mar, Adrià Lamelas, juntament amb la regidora de Salut, Vereda López, ha anunciat avui la celebració de la Segona Setmana de la Salut, que tindrà lloc entre els dies 7 i 12 d’abril de 2026. Aquesta edició estarà dedicada específicament a posar el focus en la salut respiratòria. En paraules del mateix alcalde, “l’objectiu és fomentar hàbits saludables i conscienciar la població sobre la importància de cuidar els pulmons al llarg de tota la vida”.
Activitats programades per a tots els públics
El programa preveu un ampli ventall d’activitats dissenyades per a diferents grups d’edat i interessos, combinant exercici físic, tallers formatius i propostes lúdiques. Entre les iniciatives destacades hi figuren marxes nòrdiques organitzades en diversos espais naturals del municipi; sessions de ioga dirigides tant a adults com a infants; tallers específics orientats a persones grans enfocats en tècniques de respiració i postura.
Així mateix, es duran a terme activitats esportives com zumba, càrdio interval o body combat. També s’han programat xerrades impartides per especialistes en àmbits relacionats amb la nutrició i altres disciplines vinculades a la salut respiratòria.
D’altra banda, s’han planificat concursos destinats al públic juvenil que posaran a prova les capacitats pulmonars dels participants, així com una entrevista radiofònica centrada a destacar la importància d’una correcta respiració al llarg dels diferents estadis vitals.
Participació activa de l’Ajuntament dels Infants contra el tabaquisme
Un aspecte rellevant d’aquesta segona edició és el paper actiu que desenvolupa l’Ajuntament dels Infants, que ha creat diversos eslògans destinats a sensibilitzar sobre els riscos associats al consum tabàquic. Entre els missatges elaborats destaquen: “No et fumis la vida”, “Ets més fort que la teva addicció”, “No arrisquis la vida per una cigarreta” i “Si no ho fas per tu, fes-ho pels que t’estimen”. Aquests lemes tenen com a finalitat provocar una reflexió profunda en tota la població sobre les conseqüències negatives del tabaquisme i fomentar estils de vida més saludables.
Exposicions temàtiques i accions complementàries
Durant tota aquesta setmana es podrà visitar l’exposició titulada “Respirar és vida”, així com un espai especial ubicat dins de la Biblioteca municipal on es disposaran recursos didàctics relacionats amb aquesta temàtica.
A més, s’organitzaran activitats preventives com una plantada simbòlica d’arbres sota el lema “Els arbres respiren”. Paral·lelament, farmàcies locals col·laboraran oferint assessorament professional sobre l’ús adequat dels inhaladors així com el cribratge precoç de malalties respiratòries comunes.
Mural tridimensional amb realitat augmentada per promoure hàbits saludables
També està prevista l’elaboració d’un mural tridimensional situat al costat del pavelló esportiu El Molí. Aquesta intervenció artística començarà el dia 7 d’abril i s’allargarà durant dos dies més. L’objectiu és continuar impulsant campanyes divulgatives relacionades amb el benestar pulmonar més enllà del període estrictament dedicat a aquesta setmana temàtica.
Aquesta obra anirà acompanyada d’un plafó informatiu que inclourà un codi QR mitjançant el qual els visitants podran accedir a una experiència interactiva mitjançant realitat augmentada relacionada amb el mural. Un segon codi QR permetrà connectar-se amb una plataforma virtual on s’oferirà contingut pedagògic detallat sobre salut respiratòria.